Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Turizm İşletmeciliği (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey ULS528 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ ELİF ŞİMŞEK ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Araştırma, Seminer
Dersin amacı Tez dönemine geçme aşamasına gelen öğrencilerin bir konuda araştırma yapmalarını sağlayarak onları tez yazım sürecine hazırlamak.
Dersin tanımı Araştırma yöntemlerinin uygulaması suretiyle öğrencileri tez yazımına hazırlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Konuların belirlenmesi
3- Ön rapor için araştırma
4- Ön rapor için araştırma
5- Ön raporların teslimi ve sunulması
6- Ön raporlarla ilgili geri bildirim
7- Sunum araştırması
8- Sunum araştırması
9- Sunum araştırması
10- Sunum araştırması
11- Sunumların ilk taslağının sunulması
12- Geri bildirim
13- Sunumlar
14- Sunumlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yöntemlerinin kullanılması
2- Akademik kaynak tarama
3- Analitik düşünme becerileri
4- Yazılı sunum becerileri
5- Sözlü sunum becerileri
6- Tez yazım sürecine hazırlık
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2- Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3- Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4- Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5- Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6- Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7- Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8- Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9- Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10- Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 28 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 24 24
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar