Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
SEMINAR First cycle VMB 600 1 5.00 5.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities Only postgraduate students are accepted for the course.
Language of instruction Turkish
Coordinator Prof. Fuat AYDIN
Lecturer(s) Prof. Fuat AYDIN, Prof. K.Semih GUMUSSOY, Assoc. Prof. Secil ABAY
Teaching assitant(s) Research Assistant Emre KARAKAYA
Mode of delivery The emphasis of this course will be on theoretical subject and methodological solve of different problems.
Course objective The objective of this course is to teach the student theoretical and practical aspects of seminar, which involves, searching literature, reaching the source, preparing tables and figures
Course description Theory and applications of searching literature, reaching the source, subjects that how to prepare tables and figures are explained, furthermore determinated two seminar subject, each students present these subjects

Course contents
1 Searching literature
2 Searching literature
3 Reaching the source
4 Reaching the source
5 Preparing tables and figures
6 Preparing tables and figures
7 Preparing tables and figures
8 Searching literature
9 Searching literature
10 Searching literature
11 Reaching the source
12 Reaching the source
13 Preparing tables and figures
14 Preparing tables and figures
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 Reading techniques of scientific publications and studies
2 Techniques of reading and translation of articles in different languages
3 Literature survey techniques
4 Scientific article writing techniques
5 Seminar presentation techniques
6 To be considered issues about seminars and thesis
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 2 28
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 1 14
Homework 0 0 0
Presentation / seminar 10 4 40
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 1 20 20
Midterm exams 1 2 2
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 20 20
Final exam 1 2 2
Research 0 0 0
Total work load     126
ECTS     5.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook Medical microbiology and immunology / Warren E. Levinson-Ernest Jawetz Color atlas and textbook of diagnostic microbiology / E.W. Koneman et al. Manual of clinical microbiology / ed. Patrick R.Murray; Ellen Jo Baron Microbiology and Immunology Lipincott Williams & Wilkins, Principles and Practice of İnfectious Diease Vol I-II / Gerald L. Mandell, John E Bennett, Raphael Dolin Klinik Mikrobiyoloji “Özel Bakteriyoloji ve Bakteri Enfeksiyonları” / Prof. Dr. Hakkı Bilgehan Temel ve Klinik Mikrobiyoloji / Ed; Prof. Dr. Şemsettin Ustaçelebi
Additional references

Files related to the course unit