Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MUHASEBEDE VAK’A ANALİZLERİ VE OKUMALAR – II Birinci Düzey İŞL 612 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersleri/Monografi Çözümleri/Ödev ve Sunumlar
Dersin Amacı Finansal olay ve işlemleri muhasebe standartları çerçevesinde somut örnekler üzerinden uygulamaya yansıtabilme, farklı yaklaşımları özetleyebilme, konunun finansal raporlama üzerindeki yansımalarını değerlendirme, çok boyutlu analiz ve yorumlarda bulunabilme yetkinliğini geliştirmektir.
Dersin Tanımı Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden, yorumlayan ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma. Giriş. Dersin tanıtımı.
2 Paranın zaman değeri ve muhasebe. Finansal hesap makinesi uygulamaları.
3 Ertelenmiş vergi etkileri muhasebesi (TMS-12) ve vergiyle uyumlama işlemleri.
4 TMS-18 Hasılat standardı uygulaması, reeskont uygulamaları ve alacakların finansal raporlaması.
5 Ödev sunumu.
6 TMS-2 Stoklar standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
7 TMS-18 Hasılat standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
8 Ödev sunumu.
9 Yarı Yıl İçi Sınavı.
10 Yarı Yıl İçi Sınavı.
11 TMS-23 Borçlanma maliyetleri standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama işlemleri.
12 TMS-39/TFRS-9 Finansal Araçlar standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama.
13 Ödev Sunumu.
14 TMS-16 Maddi duran varlık standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle uyumlama.
15 TMS-36 Varlıklarda değer düşüklüğü standardı uygulamaları, ertelenmiş vergi etkileri ve vergiyle Uyumlama.
16 Ödev Sunumu.
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
2 Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
3 Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
4 Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
5 Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe teorilerinin altında yatan varsayımları yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
6 Muhasebe teorilerinin nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 3 27
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---Yıldız ÖZERHAN ve Serap YANIK; (2012), IFRS /IAS Uyumlu Türkiye Muhasebe Standartları ve Türkiye Finansal Raporlama Standartları, TÜRMOB Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ----Remzi ÖRTEN, Hasan KAVAL ve Aydın KARAPINAR; (2014) Türkiye Muhasebe/ Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Gazi Kitabevi, Ankara. ---Bruce MACKENZIE; (2013), Interpretation and Application of International Financial Reporting Standards, John Wiley & Sons. Inc., Ontario.

Ders İle İlgili Dosyalar