Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VATANDAŞLIK EĞİTİMİ Üçüncü Düzey DE 510 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Değerler eğitimi içinde vatandaşlık eğitiminin yeri ve süreç içinde vatandaşlık eğitiminin değişimini ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı vatandaşlı Eğitimi dersinde, Karakter ve Değerler Eğitimi çerçevesinde bir değer olarak vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimi ile ilgili yaklaşım ve uygulamaların tarihsel süreçte nasıl şekillendiği çeşitli boyutlarıyla incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Değerler eğitimi akımlarına bakış
2 Eğitim politikaları ve değerler ve karakter eğitimi
3 Vatandaşlık eğitiminde değerler eğitimi
4 Ulus devlet ve vatandaşlık eğitimi
5 Batıda vatandaşlığın tarihsel süreci ve vatandaşlık eğitimi
6 Osmanlıda vatandaşlık: II. Meşrutiyet ve vatandaşlık
7 Kanun-i Esasi ve vatandaşlık
8 Cumhuriyet dönemi: Öğretim programları ve vatandaşlık
9 vatandaşlığın mekansal ve beşeri çerçevesi: Vatan ve millet
10 Türk vatandaşlığı ve vatandaş özellikleri
11 Resmi vatandaşlık: "Vatandaş için Medeni Bilgiler"
12 Demokrasi ve vatandaşlık
13 Siyasal değişim ve bir değer olarak vatandaşlık anlayışında meydana gelen değişmeler
14 Değişen değerler ve küresel vatandaşlık
15 Yılsonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir değer olarak vatandaşlık kavramını açıklar
2 Vatandaşlık kavramının ortaya çıkışı tarihsel süreçte gelişimi kavrar.
3 II. Meşrutiyet dönemi ve sonrası vatandaşlık kavaramı ve bir değer olarak vatandaşlığın gelişimini kavrar.
4 Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi ve bir değer olarak vatandaşlık kavramının gelişimini açıklar
5 Küreselleşme süreci ve değişen vatandaşlık tanımlarını değerler açısından analiz eder.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Füsun Üstel, Makbul vatandaşın Peşinde, iletişim Yay., 2004, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar