Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÜTÜNLEŞİK HEMŞİRELİK UYGULAMALARI MODÜL-III (İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ) Üçüncü Düzey HEM 413 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Pınar Tekinsoy Kartın, Doç. Dr. Özlem Ceyhan, Doç. Dr. Sevil Güler
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Bu modül 4. sınıf güz ve bahar döneminde, 5’er haftalık rotasyonlar halinde, haftada 3 saat vaka tartışması ve 21 saat klinik uygulama olarak verilir. Modül İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı öğretim üyeleri tarafından yürütülmektedir.Öğrenciler 5 haftalık rotasyonlarında Onkoloji, Onkoloji Ayaktan Tedavi Merkezi, Nefroloji klinikleri, Dahiliye Yoğun Bakım Üniteleri, Nöroloji Servisi ve Yoğun Bakım Ünitelerinde uygulamalarını tamamlamaktadırlar. Teori saatlerinde, Sahada sık görülen vakalara ilişkin bakım planları tartışılmaktadır. Sınıf derslerde interaktif eğitim teknikleri, görsel ve işitsel eğitim materyalleri kullanılmaktadır.
Dersin Amacı Bu ders dahili hastalıklarda hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, kronik hastalıklarda sağlığı koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, teorik bilgiyi uygulama alanına aktararak hemşirelikte problem çözme sürecini kullanabilme yeteneğini geliştirme, bireye bakım verirken bütüncül bakım vermeyi geliştirmeyi (fiziksel, mental, sosyal, entelektüel)amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, bütünleşik hemşirelik uygulamaları iç hastalıkları uygulamasını içeren bir modüldür. Modül içerisinde öğrencilere sağlıktan sapma durumlarına endokrin, nöroloji, gastroeneteroloji, kardiyoloji, nefroloji, göğüs hastalıkları, hematoloji-onkoloji hastalıkları, yoğun bakım sorunlarına ilişkin bilgi ve beceriyi uygulamalarda kazandırmakta ve ilgili alanlarda vaka tartışmaları ile hemşiresinin rol ve işlevlerini öğrenebilmeyi, hasta bireye bakım vermede problem çözme becerilerini kullanabilmeyi kapsayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Hazırlık Haftası
2 Kronik Böbrek Yetmezliği Vakası
3 SVH Vakası
4 Multiorgan Yetmezliği Vakası
5 Onkolojik Hasta Bakımı Vakası
6 Hazırlık Haftası
7 Kronik Böbrek Yetmezliği Vakası
8 SVH Vakası
9 Multiorgan Yetmezliği Vakası
10 Onkolojik Hasta Bakımı Vakası
11 Hazırlık Haftası
12 Kronik Böbrek Yetmezliği Vakası
13 SVH Vakası
14 Multiorgan Yetmezliği Vakası
15 Onkolojik Hasta Bakımı Vakası
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nörolojik sistem bozukluğu olan hastalara bakım sağlar.
2 Böbrek yetmezliği olan hastalara bakım sağlar.
3 Onkolojik tedavi alan hastalara bakım sağlar.
4 Multiorgan yetmezliği gelişen hastalara bakım sağlar.
5 Kronik hastalığı olan bireylere tedavi ve bakım sağlar
6 Kronik hastalığı olan bireylere eğitim ve danışmanlık sağlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2 Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4 Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6 En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 3 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 28 140
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     239
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020. 2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020. 3. Ovayolu N, Ovayolu Ö, Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Fraklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 4. Çelik S, YeşilBalkan Usta Ö. Dahili ve Cerrrahi Hastalıklar Hemşireliği, Nobel Kitabevi, Ankara, 2015. 5. Ovayolu N, Ovayolu Ö (Ed.). Patofizyoloji. Pratik bir yaklaşım. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 6. İliçin G, Biberoğlu K, Süleymanlar G, Ünal S (Ed.). İç Hastalıkları. 2 Cilt 3. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2012
Yardımcı Kaynaklar 1.Guyton A, Hall J. Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çev. Ed.) Alican İ, Solakoğlu Z (Ed. Yrd.) Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017. 2.O’Malley P. The Lived Experience of Anemia Without a Cause. Critical Care Nursing Clinics. 2017; 29(3): 389-396.

Ders İle İlgili Dosyalar