Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM FELSEFESİ Üçüncü Düzey DKA301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İlk çağ felsefesi ve kelam
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yard. Doç. Dr. Salih Yalın
Dersin Veriliş Şekli Takrir ve soru cevap
Dersin Amacı İslam Felsefesi alanındaki temel kavramları kazandırmak
Dersin Tanımı İslam dünyasında felsefe sahasında ortaya konan felswefi bilgiyi, kaynakları, ekolleri, temsilcileri ve fikirleri itibariyle tasvir ve tahli eden bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar: Din
2 Temel kavramlar:: Felsefe
3 Temel kavramlar:: Akıl ve İslam Felsefesi
4 İslam Felsefesinin Kaynakları
5 Ebu Bekir Razi
6 İhvan Safa
7 Kindi
8 Farabi
9 İbn Sİna
10 İbn Rüşd
11 Sühreverdi
12 Gazali
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kavram analizi yapma alışkanlığı edinme
2 Felsefi kavramları tanıma ve görüşleri analiz etme alışkanlığı
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hasan Şahin, İslam felsefesi Tarihi Dersleri, Ankara 2000.
Yardımcı Kaynaklar İslam Felsefesi: Tarih ve Problemler, Editör: Cüneyt Kaya, İSAM yayınları, İstanbul 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar