Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEBZE ZARARLILARI Üçüncü Düzey BTS422 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MAHMUT ALPER ALTINOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Açıkta ve örtü altında yetiştiriciliği yapılan sebzelerde görülen zararlı böcek türleri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi
Dersin Tanımı Ülkemizde tüketilen başlıca sebzelerde ekonomik önemde zarara yol açan böceklerin tanınması, biyolojisi ve mücadelesi hakkında bilgi verir

Dersin İçeriği
1 Giriş, ülkemizdeki önemli sebze türleri bunlarda gözlenen başlıca zararlılar
2 Çiçeği yenen sebzelerdeki zararlılar
3 Çiçeği yenen sebzelerdeki zararlılar (devam)
4 Kökleri yenen sebzelerdeki zararlılar
5 Kökleri yenen sebzelerdeki zararlılar (devam)
6 Meyvesi yenen sebzelerdeki zararlılar
7 Meyvesi yenen sebzelerdeki zararlılar (devam)
8 sınav
9 Saplı ve filizli sebzelerdeki zararlılar
10 Saplı ve filizli sebzelerdeki zararlılar (devam)
11 Soğanlı ve yumrulu sebzeler ve tohum, çekirdek ve daneli sebzelerin zararlıları
12 Soğanlı ve yumrulu sebzeler ve tohum, çekirdek ve daneli sebzelerin zararlıları(devam)
13 Yaprağı yenen sebzelerin zararlıları
14 Yaprağı yenen sebzelerin zararlıları (devam)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ülkemizde yetiştiriciliği yapılan sebzelerde görülen başlıca zararlı grupları hakkında bilgilendirme
2 Açık alan ve örtü altındaki sebze zararlılarının tanınması
3 Sebze zararlıları ile kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal mücadele alternetiflerinin kavranması
4 Birden çok sebzede zarar verebilen zararlıların tanınması
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Sunu çıktıları şeklinde ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar