Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAPI MALZEMELERİ Birinci Düzey İNŞ 214 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERHAN İLKENTAPAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Normal derslikte ders anlatımı
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilere; alçı ve kireç, metal ve alaşımları, camlar, polimerler, seramik ve pişmiş toprak ürünleri, bitümlü malzemeler ve ahşap konularında temel bilgilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Yapıda kullanılan malzemelerin tanımlanması

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Bağlayıcı maddeler
3 Alçı
4 Kireç
5 Puzolanlar
6 Metaller
7 Yapıda kullanılan çelikler
8 Özel çelikler
9 Camlar
10 Polimerler
11 Gazbeton
12 Seramik ve pişmiş toprak ürünleri
13 Bitümlü malzemeler
14 Ahşap
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislikte kullanılan yapı malzemeleri tanıma.
2 Yapı malzemelerinin temel özelliklerini bilme.
3 Mühendislik bilgisine dayalı olarak belli bir uygulama için uygun malzemeyi seçme.
4 Yapı malzemelerinin özellikleri ile ilgili testler yapabilme.
5 Çeliklerin gerilme-şekil değişimi ilişkisini ifade edebilme
6 Farklı kökenden malzemeleri fiziksel ve mekanik özelliklerini dikkate alarak karşılaştırabilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Malzeme Bilgisi, Prof.Dr. Bülent BARADAN
Yardımcı Kaynaklar Malzeme Bilgisi, Prof.Dr. İlker Bekir TOPÇU

Ders İle İlgili Dosyalar