Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ ARAÇ TEKNOLOJİSİ Birinci Düzey ESMS 049 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURETTİN ÜSTKOYUNCU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin ÜSTKOYUNCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Elektrikli ve hibrid araçlara ait temel çalışma prensiplerinin, bileşenlerin ve teknolojik gelişmelerin sunulmasıdır.
Dersin Tanımı Hibrid ve elektrikli araçlara ait temel prensipler

Dersin İçeriği
1 Hibrit ve elektrikli araçların tarihsel gelişimi
2 Hibrit ve elektrikli araçların enerji ve çevre açısından önemi
3 Hibrit araçlar ve temelleri
4 Elektrikli araçlar.
5 Hibrit ve elektrikli araçlarda kullanılan elektrikli makine çeşitleri ve özellikleri
6 Hibrit ve elektrikli araçlarda güç elektroniğ
7 Güç elektroniği devrelerinde anahtarlama zamanlaması ve önemi
8 Ara sınav.
9 Hibrit ve elektrikli araçlarda kullanılan pil yapıları ve pil yönetimi
10 Elektrikli araçlar için alternatif enerji kaynakları
11 Toplu taşımacılıkta elektrikli araçların kullanımı ve teknolojik gelişmeler
12 Hibrit ve elektrikli araçlarda hız yönetimi
13 Elektrik araçların hibrit teknolojilerle entegrasyonu
14 Elektrikli araçlar için yeni motor teknolojileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin hibrid ve elektrikli araçlar hakkındaki bilgilerini artırmak.
2 Güncel otomotiv teknolojileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
3 Hibrid ve Elektrikli Araçlarla ilgili son teknolojiler hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
4 Batarya Yönetim sistemlerinin, Hibrid ve Elektrikli araçlar için önemini kavratmak.
5 Hibrid ve Elektrikli Araçlarda motor seçiminin önemini kavrattırmak
6 Hibrid ve Elektrikli Araçların yeni yüzyıldaki önemini öğrencilere kavratmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı James Larminie, John Lowry, Electric Vehicle Technology Explained, John Wiley & Sons, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Michael H. Westbrook, The Electric Car: Development and Future of Battery, Hybrid and Fuel-Cell Cars, IEE Power & Energy Series, 38, 2001.

Ders İle İlgili Dosyalar