Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİMİN EKONOMİ POLİTİĞİ Üçüncü Düzey HİT 431 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ HÜLYA ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze anlatım
Dersin Amacı Öğrencilerin, ekonomi politikle ilgili kavram ve tartışmalar çerçevesinde iletişim ve medya sektörüne eleştirel bir bakış kazanmasını sağlamak temel amaçtır.
Dersin Tanımı İletişim ve medya sektörünün yapı ve işleyişinin ekonomi politik yaklaşım çerçevesinde incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ekonomi politiğin tanımı, konusu ve kavramları
2 Ekonomi politik ve ekonomi biliminin farkı
3 Liberal/klasik ve eleştirel ekonomi politik
4 İletişimin ekonomi politiği ve inceleme konuları
5 Araçsalcı ve yapısalcı ekonomi politik
6 Mülkiyet ve kontrol, "yönetici devrimi" tezi
7 Sembolik Seçkinler ve Ekonomi Politik
8 Herbert Schiller, Dallas Smythe
9 Edward Herman, Noam Chomsky
10 Robert McChesney, Vincent Mosco, Dan Schiller
11 Peter Golding, Graham Murdock, Nicholas Garnham
12 Kültür endüstrisi olarak iletişimin ekonomi politiği
13 İletişim teknolojilerinin ekonomi politiği
14 Enformasyon toplumu ve ekonomi politik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ekonomi politiğin kavramlarını tanıtır
2 Ekonomi politiğin tarihsel gelişimine dair bilgi verir
3 Ekonomi politik yaklaşım çerçevesinde iletişim sorunlarına eleştirel bakış açısı kazandırır
4 Ekonomi politik yaklaşıma dayanan iletişim araştırmalarını çözümler
5 Araçsalcı ve yapısalcı ekonomi politik hakkında bilgi verir
6 Mülkiyet ve kontrol, "yönetici devrimi" tezi hakkında bilgi verir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Levent Yaylagül, Kitle İletişimin Ekonomi Politiği.
Yardımcı Kaynaklar Funda Başaran, İletişim ve Emperyalizm. Edward Herman, Noam Chomsky, Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği. Herbert Schiller, Zihin Yönlendirenler. Peter Golding, Graham Murdock, "Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik", Medya Kültür Siyaset (Der S. İrvan).

Ders İle İlgili Dosyalar