Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALMANCA MATERYAL GELİŞTİRME VE UYARLAMA Üçüncü Düzey AÖP 405 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Almanca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Materyal oluşturmada kullanılan yaklaşımları açıklayabilecektir: Materyallerin hangi kuramların temel alınarak oluşturulduğu gösterebilecektir: İzlence türleri anlayabilecektir. Öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için materyal hazırlayabilecek.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Ortak Başvuru Metni ve Profile Deutsch kitaplarının ders kitabı geliştirmedeki önemi
2 Ders kitabı geliştirme ve uyarlama projesinin tanıtımı
3 İletişimsel ve kültürlerarası yaklaşımlar doğrultusunda hazırlanacak kitabın ölçütleri
4 Hazırlanacak kitabın hedef grubu, dil seviyesi ve ünite içeriklerinin belirlenmesi ve grupların oluşturulması
5 Hazırlanacak kitabın ünite şeması (formatı, yazı biçimi, görselleri, yönergelerin yazımı, sözcük listeleri, ülkebilgisi vs)
6 Ünitelere yönelik araştırılan malzemelerin tanıtılması ve tartışılması
7 Ünitelere yönelik araştırılan malzemelerin tanıtılması ve tartışılması
8 Ara sınav
9 Ünite taslaklarının sunulması ve tartışılması
10 Ünite taslaklarının sunulması ve tartışılması
11 Hazırlanan ünite taslaklarının Okul Deyimi okullarında öğretmen ve öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve dönütler doğrultusunda ünitelerin revize edilmesi
12 Hazırlanan ünite taslaklarının Okul Deyimi okullarında öğretmen ve öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve dönütler doğrultusunda ünitelerin revize edilmesi
13 Hazırlanan ünite taslaklarının Okul Deyimi okullarında öğretmen ve öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve dönütler doğrultusunda ünitelerin revize edilmesi
14 Bu derste yapılan çalışmanın zayıf ve güçlü yönlerinin değerlendirilmesi ve önerilerin sunulması
15 Final sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Almancanın öğretimi için gerekli kuramsal altyapıya sahiptir.
2 Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3 Geçmişten günümüze Alman tarihini, kültürünü, edebiyatını, önemli yazarlar ile eserlerini tanır.
4 Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
5 Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
6 Farklı türde metinleri inceler, yorumlar, eleştirel değerlendirir; benzer metinler oluşturur.
7 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak alanıyla ilgili kaynakları kullanır.
8 Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
9 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir.
10 Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren und beurteilen (2001). München: Langenscheidt. 2.Profile Deutsch (2005). München: Langenscheidt.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar