Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANA KANJİ Birinci Düzey JDE213 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri JDE113,114
Eğitimin Dili Japon
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUICHI KUCHIKATA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Orta seviyedeki Kanji ve sözcükleri yazma ve okuma çalışması yapabilir.
Dersin Tanımı Her hafta Orta seviyedeki 20~30 kadar Kanji ve buna bağlı olarak kelimeler öğrenir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı ve oryantasyon.
2 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 1-4
3 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 5-8
4 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 9-11
5 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 12-15
6 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 16-18
7 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Jlpt N3 Nihongo Somatome Kanji Alıştırma
8 VİZE
9 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 19-21
10 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 22-25
11 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 26-28
12 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 29-31
13 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 32-35
14 Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır.
15 Final Jlpt N3 Nihongo Somatome Kanji Alıştırma
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanjiyi yakından tanıyabilir.
2 Kanji vuruşlarını daha iyi anlayabilir.
3 Japonca yeterlilik sınavı N2 ve N3 seviyelerine hazırlık için yardımcı olabilir.
4 Orta seviye Kanjileri okuyabilir.
5 Orta seviye Kanjileri yazabilir.
6 Farklı alanlarla ilgili yeni kanjileri ve sözcükleri anlayabilir.
7 Orta seviyedeki kanji ve sözcüklerle yazılmış metinleri daha iyi okuyabilir.
8 Japon dilini daha iyi anlayabilir.
9 Japonca metinlerden daha fazla bilgi edinebilir.
10 Kendisini yeni kanji ve sözcükler kullanarak daha iyi bir şekilde ifade edebilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 5 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kanji in Context workbool vol.1 1-35. ünite
Yardımcı Kaynaklar Jlpt N3 Nihongo Somatome Kanji

Ders İle İlgili Dosyalar