Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZILI ANLATIM Birinci Düzey JDE305 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN YAZICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. YASEMİN YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı 1.Orta seviyedeki sözcük ve ifadeleri kullanarak cümleler kurma. 2. Kayseri ve Türk kültürü ile ilgili metinler yazma
Dersin Tanımı Orta seviyedeki sözcükleri ve ifadeleri öğrenip, onları kullanarak cümleler kurma. Ayrıca Kayseri ve Türk kültürü ile ilgili metinler yazacağız. Yazma konuları öğrenciler tarafından seçilir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı ve öğrencilerin makale konusu seçimi
2 Japonca makale yazmanın temel kuralları
3 Japonca makale yazımında kullanılan akademik ifadeler
4 Japonca makale yazımında kullanılan akademik ifadeler
5 Japonca makale yazımında kullanılan akademik ifadeler
6 Japonca makale yazımında kullanılan akademik ifadeler
7 Japonca makale yazımında kullanılan akademik ifadeler
8 Japonca makale yazımında kullanılan akademik ifadeler
9 Ara sınav
10 Paragraf yapısı oluşturma
11 Paragraf geçişlerinde kullanılan Japonca ifade türleri
12 Japonca özet yazma
13 Japonca atıf ve kaynak gösterme
14 Japonca makalelerin tamamlanması
15 Japonca makalelerin tamamlanması
16 Yıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Orta seviyedeki ifadeleri anlayabilir.
2 Yeni ifadeleri kullanarak cümleler yazabilir.
3 Uzun kompozisyonlar yazabilir.
4 uygun ifadeleri kullanarak çeşitli fikirleri ifade edebilir.
5 Kişinin kendi kültürünü anlamasını geliştirebilir.
6 Kişi kendi kültürünü Japonca olarak anlatabilir.
7 Kayseri ve Türk kültürünü Japonlara ve öğrenenlere tanıtabilir.
8 Kompozisyon yazarken sözlükten faydalanabilir.
9 Başkalarının kompozisyonlarını okuyabilir ve kontrol edebilir.
10 Japonca yeterlilik sınavı N2 ve N3 seviyelerine hazırlık için yardımcı olabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Orjinal basılmış materyaller
Yardımcı Kaynaklar Kayseri ve Türk kültürü ile ilgili olarak geçen yılın öğrencileri tarafından yazılan makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar