Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ETMEN TABANLI MODELLEME VE ÇOKLU ETMEN SİSTEMLERİ İkinci Düzey ENM 538 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğrt. Üyesi Latife Görkemli
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımına ilişkin materyal ve sunumlar ile laboratuvar örneklerinden oluşan uygulama çalışmaları
Dersin Amacı Dinamik sistemlerin modellenmesinde etkin bir yöntem olan etmen tabanlı modelleme yaklaşımı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılması. Çoklu etmen etkileşimlerinin ve uygulamalarının incelenmesi.
Dersin Tanımı Etmen tabanlı modelleme ve çoklu etmen sistemlerinin anlatılması, bu tekniklerle ile özellikle dinamik sistemlerin modellenmesi

Dersin İçeriği
1 Ders içeriğinin anlatılması ve genel bakış
2 Sistem düşüncesi ve felsefesi Karmaşık ve dinamik sistemler
3 Karmaşık ve dinamik sistemler için farklı modelleme yaklaşımları
4 Etmen tabanlı modelleme yaklaşımı
5 Etmen ve durum diyagramlarının tasarımı
6 Haberleşme ve işbirliği
7 Etmen tabanlı modelleme-örnek uygulamalar
8 Vize sınavı
9 Çoklu etmen etkileşimleri
10 Çoklu etmen etkileşimleri
11 Koalisyon oluşturma
12 Kaynak atama-özellikle müzakereler
13 Çoklu etmen sistemleri-endüstriyel uygulamaların incelenmesi
14 Proje sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Etmen tabanlı modelleme becerisinin edinilmesi
2 Çoklu etmen sistemlerinin modellenmesi
3 Dinamik sistemlerin analizi
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2 Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3 Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4 Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5 Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6 Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7 Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8 Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9 Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar