Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
WEED MANAGEMENT SYSTEMS Üçüncü Düzey AGS 538 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DOĞAN IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DOĞAN IŞIK
Dersin Veriliş Şekli yüz yüce
Dersin Amacı This course addresses aspects of weed biology and ecology and their relevance in designing appropriate weed management systems. It also discusses the interaction between weeds and climate, soils and crop plants including competition and allelopathy.
Dersin Tanımı The roles of preventive or suppressive methods, and cropping systems such as intercropping, rotation systems and trap cropping are also discussed. There is a detailed discussion of the herbicide mode of action and herbicides selectivity and herbicide effects on the environment. Also herbicide resistance and its management is discussed. During this course the students will write a concept paper on the broad concept of integrated weed management after reading several assigned journal papers.

Dersin İçeriği
1 Introduction and Orientation Weeds - Ecological Definition, Adverse Effects and Utility
2 Weed Life History
3 Preventive Measures
4 Weed-Crop Interactions
5 Cultural Weed Management
6 Cultural Weed Management
7 Allelopathy for Weed Management
8 Mechanical Weed Control
9 Mechanical Weed Control
10 Thermal Weed Control
11 Biological Control of Weeds Using Arthropods
12 Bioherbicides for Weed Control
13 Livestock for Weed Management
14 Chemical Weed Control
15 Final exam
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 The overall objective of this course is to equip students with knowledge and practical skills needed to improve crop productivity
2 To appreciate the importance of weed ecology and biology in designing appropriate weed management systems,
3 To understand the design and implementation of weed management systems
4 To learn how to design effective weed management programs for various cropping systems
5 To understand the impact of weed control programs on the ecosystem
6 To learn how to chose effective herbicide
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 2 5 10
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Liebman, M., C.L. Mohler and C.P. Staver (2001) Ecological Management of Agricultural Weeds. Cambridge University Press. 532 pgs.
Yardımcı Kaynaklar Upadhyaya, M.K. and R.E. Blackshaw. 2007. Non-chemical Weed Management: Principles, Concepts and Technology. CABI, Wallingford.

Ders İle İlgili Dosyalar