Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKADEMİK İNGİLİZCE Birinci Düzey EAK 525 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe ve İngilizce
Koordinatör PROF. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT YILMAZ ve YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Makale yazım tekniklerini ve poster hazırlama tekniklerini öğretmek
Dersin Tanımı Makale yazım ve poster hazırlama tekniklerini

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş ve Genel Bakış
2 Yazar bloğuyla mücadele
3 Örneklerle yazım tartışması
4 Literatür tarama ve akademik yazı çeşitleri
5 Yazım sorunlarının gözden geçirilmesi, ilerleme
6 İlk ayın gözden geçirilmesi
7 Özgeçmiş hazırlama
8 Ara sınav
9 Bilimsel makalelerin eleştirilmesi
10 Araştırma konularının yazılarak açıklanması
11 Tezler ile dergi makaleleri: yazımdaki farklılıklar ve benzerlikler
12 Aktif yazıların revizyonları
13 Kritik yazım öğelerinin gözden geçirilmesi. Sözlü sunum
14 Yazma deneyimlerini özetleme ve tartışma
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin nasıl bilimsel makale okunmasının öğretilmesi
2 Öğrencilerin nasıl bilimsel makale yazılmasının öğretilmesi
3 Öğrencilerin nasıl bilimsel makale kritik edilmesinin öğretilmesi
4 Öğrencilerin nasıl öz geçmiş yazılmasının öğretilmesi
5 Öğrencilerin nasıl poster yazılmasının öğretilmesi
6 Öğrencilerin nasıl sunum yapılmasının öğretilmesi
7 Öğrencilerin bilimsel sunumların kritik edilmesinin öğretilmesi
8 Öğrencilerin bilimsel makale bölümlerinin kritik edilmesinin öğretilmesi
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 8 6 48
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı zorunlu değildir
Yardımcı Kaynaklar The Craft of Scientific Writing The Elements of Style3rd Edition Michael Alley 4thEdition –Strunk and WhiteSpringer-Verlag 1996Allyn and Bacon 2000

Ders İle İlgili Dosyalar