Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OMURGASIZ HAYVANLAR II İkinci Düzey BİY206 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Omurgasız hayvan şubelerini ve fonksiyonlarını bir düzende vermektir.
Dersin Tanımı Artropoda, Phoronida, Byrozoa, Brachiopoda, Echinodermata, Chaetognataha ve Hemichordata şubelerinde larval form, erginde vücut şekli,beslenme ,boşaltım, dolaşım, sindirim, sinir sistemi ve duyu organları, üreme, fosil kayıtları, ekonomik önemleri ve yaşayış şekilleri

Dersin İçeriği
1 Artropoda Şubesinin genel özellikleri
2 Artropoda Şubesinin genel özellikleri
3 Trilobitomorpha ve Chelicerata altşubesinin genel özellikleri
4 Arachina sınıfı
5 Crustacea Altşubesinin genel özellikleri
6 Crustacea Altşubesi sınıfları
7 Uniramia Altşubesinin genel özellikleri
8 Uniramia Altşubesi (Myriapoda,Chilopoda,Diplopoda,Symphyla,Pauropoda sınıfları)
9 İnsecta sınıfı genel özellikleri
10 İnsecta Takımları ve özellikleri
11 Phronida, Byrozoa, Brchiopoda
12 Echinodermata
13 Echinodermata
14 Chaetognatha, Hemichordata
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Artropoda,Trilobata,Cchelicerata,Crustacae ve Uniramia gibi omurgasız hayvan gruplarının ortak ve ayırt edici özelliklerini tanımlar.
2 Phoronida, Byrozoa, Brachiopoda, gibi omurgasız şubelerinin ortak ve ayırt edici özelliklerini tanımlar.
3 Echinodermata şubesinin ortak ve ayırt edici özelliklerini tanımlar.
4 Chaetognataha and Hemichordata gibi omurgasız şubelerinin ortak ve ayırt edici özelliklerini tanımlar.
5 Echiura, Sipincula, PogonophoraPentastomida,Tardigrada,Onychophora gibi omurgasız şubelerinin ortak ve ayırt edici özelliklerini tanımlar.
6 Omurgasızların ekolojik ve ekonomik önemini müzakere eder
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Salman, S., Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Palme Yayınları: 295, Ankara, 2004.
Yardımcı Kaynaklar Pechenik, J.A., Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers, USA, 1991. Ruppert, E. E., Barnes, R. D., Invertebrate Zoology, Saunders College Publishing, USA, 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar