Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CEZA MUHAKEMESİNDE DURUŞMA Birinci Düzey HKK 576 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Fatih BİRTEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik, Sunum
Dersin Amacı Ceza Muhakemesinde Duruşma evresinin yürüyüşü ve bu sırada ortaya çıkan hukuki problemlerin teşhisi/ çözüm önerileri
Dersin Tanımı Türk Ceza Muhakemesi''nde Duruşma evresinin öğrenildiği teorik ağırlıklı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ceza Muhakemesinin Evreleri
2 Soruşturma Evresi
3 Kovuşturma Evresi
4 Duruşma Hazırlığı
5 Duruşma Evresi
6 Duruşmanın Sujeleri
7 Cumhuriyet Savcısı
8 Mahkeme/ Hakim
9 Sanık ve MÜdafii
10 Diğer Kişiler
11 Deliller
12 Delilerin İkamesi
13 Delillerin Tartışılması
14 Delillerin Değerlendirilmesi
15 İspat Ameliyesi
16 Hüküm
17 Kanun Yolları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders kitabı
2 Makaleler
3 Yargıtay Kararları
4 Derste tutulan notlar
5 Öğrenci sunumları
6 Örnek olay çözümlemeleri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Karakeyha, Hakan, Ceza Muhakemesinde Duruşma Birtek, Fatih, Ceza Muhakemesinde Delil ve İspat
Yardımcı Kaynaklar Alanda yazılmış monografiler, Yargıtay Kararları

Ders İle İlgili Dosyalar