Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MERA KURMA VE İŞLETME TEKNİKLERİ İkinci Düzey TAB 514 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SATI UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mera alanlarında bitki örtüsü, toprak ve doğal kaynakların korunması ve en yüksek düzeyde hayvansal ürün elde etme becerisinin kazandırılması.
Dersin Tanımı Yapay meraların önemi ve hayvancılıktaki yeri, marjinal alanlar ve önemi, yapay meraların ekolojik istekleri, karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri, tohum yatağı hazırlığı, ekim yöntemleri ve karşılaştırılması, ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi, gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri, yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Çayır ve mera kültürünün önemi
2 Çayır ve mera ekolojisi ve fizyolojisi
3 Otlatma amenajmanı ve otlatma sistemleri
4 Elverişli ıslah metodunun seçilmesinde dikkat edilecek hususlar ve uygulanacak ıslah yöntemleri
5 Meralarda doğal ve yapay tohumlama,
6 Mera karışımları, karışımda kullanılan bitki grupları, karışım özellikleri ve meralarda tohum yatağı hazırlama, ekim
7 Meraların gübrelenmesi, azot, fosfor, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve diğer mikro ve makro elementlerin meralar üzerine etkileri,
8 Meraların gübrelenmesi, azot, fosfor, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve diğer mikro ve makro elementlerin meralar üzerine etkileri,
9 Meralarda yabancı ot mücadelesi,
10 Meralarda yakma
11 Meralarda su ve toprak muhafaza tesislerinin kurulması
12 Meralarda hayvanların sevk ve idaresini kolaylaştıran tesislerin kurulmasına ilişkin esaslar, rutin bakım işlemleri
13 Meralardaki hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri
14 Mera ıslahının ekonomik yönü, mera ıslahının sürdürülebilirliğinin sağlanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mera alanlarının doğru bir şekilde yönetilmesini sağlar
2 Bir mera alanında ne kadar hayvanın otlaması gerektiğini bilir.
3 Yüksek verim ve kalitede hayvansal ürün elde etmek için en uygun otlatma sistemini planlar
4 Merada bulunan bitkilerin fizyolojik yaşam döngüsünü bilir ve buna göre kullanım planlaması yapar
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 50 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gökkuş, A ve A.Koç. 2001. Mera ve çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları. Erzurum. Aydın, İ ve F. Uzun. 2002. Çayır Mera Amenajmanı ve Islahı. Ondokuzmayıs Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları. Samsun. Altın, M., Gökkuş, A ve A.Koç. 2005. Çayır ve Mera ıslahı. Tarım ve Köy işleri Bakanlığı. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ilgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar