Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ETNOMÜZİKOLOJİDE YAZILI ANLATIM Üçüncü Düzey MÜZ621 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali Selçuk
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım yöntemi.
Dersin Amacı Öğrenci genel yazılı anlatım kurallarının ve bilimsel yazım tekniklerini öğrenir. Akademik yazma çalışmaları yapar.
Dersin Tanımı Öğrenci genel yazılı anlatım kurallarının ve bilimsel yazım tekniklerini öğrenir.

Dersin İçeriği
1 Ders tanıtımı. Bilimsel zemin. Enstitü yazım kuralları
2 Etnomüzikoloji üzerine yazma ve akademik yazma teknikleri
3 Kötü yazı örneği
4 Yazılı anlatım ve yazım türleri
5 Eleştiri
6 Yazı örnekleri
7 Akademik yazı denemesinin değerlendirilmesi
8 Vize haftası
9 Bilimsel makale yazımı
10 Akademik yazı denemesinin değerlendirilmesi
11 Yazı örneklerini inceleme
12 Müzikal tema üzerine metin analizi
13 Yazı değerlendirilmesi
14 Final haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin bilimsel makale yazma çalışmaları ders içinde değerlendirilir.
2 Dipnot-alıntı-atıf-kaynakça yapmak için güncel programları öğrenmesi
3 Akademik yazı denemesinin müzikal tema üzerine metin analizi yapılarak değerlendirilmesi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 8 48
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Türkiye’de Arabeks Olayı, Martin Stokes, İletişim Yay., Bilimsel bir makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK., Emerson, R.M., Fretz, R.I., Shaw, L.L. (2008). Bütün Yönleriyle Alan Çalışması Etnografik Alan Notları Yazımı. Çev.A. Erkan Koca. Ankara: Birleşik Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar