Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESER ELEMENT ANALİZİ İkinci Düzey KİMS334 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli teorik
Dersin Amacı Dersin amacı eser element analizi ile ilgili bilgiler verilmesidir.
Dersin Tanımı Eser element tanımları ve birimlerinin öğretilmesi hedeflenmaktedir. Eser elemenentlerin canlılar için önemi anlatılacaktır. Eser elementlerin önemi ve Eser element analiz tayin teknikleri hakkında bilgi verilecektir. Eser elementlerin önderiştirilmesi ve ayırma yöntemleri sınıflandırılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Eser element tanımları ve birimleri,
2 Eser element tanımları ve birimleri (devam)
3 Eser elementlerin önemi
4 Eser elementlerin önemi (devam)
5 Eser elementlerin önemi (devam)
6 Eser element analiz tayin teknikleri,
7 Eser element analiz tayin teknikleri (devam)
8 ARA SINAV
9 Eser elementlerin önderiştirilmesi ve ayırma yöntem¬leri
10 Eser elementlerin önderiştirilmesi ve ayırma yöntem¬leri (devam)
11 Eser elementlerin önderiştirilmesi ve ayırma yöntem¬leri (devam)
12 Eser analiz ölçütleri
13 Eser analiz ölçütleri (devam)
14 Eser analiz ölçütleri (devam)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilere eser elementlerin tanımı ve birimleri öğretilecektir.
2 öğrencilere eser elementlerin önemi öğretilecektir.
3 öğrencilere eser element analiz yöntemleri öğretilecektir.
4 öğrencilere eser elementlerin toksisitelerini hakkında bilgi verilmesi ve bu toksisiteden korunma yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
5 öğrencilere eser elementlerin matriks ortamından ayrılması ve zenginleştirilmesi yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
6 öğrencilere eser element analizinde ucuz ve hızlı yöntemlerin seçiminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hayvan besleme ve yemlerin tanınması
2 Hayvan ihtiyaçlarının bilinmesi
3 Hayvan genetik kaynaklarının tanımlanması
4 Hayvancılıkta planlamanın yapılması
5 Hayvan yetiştirme tekniklerinin bilinmesi
6 Barınak planlama
7 Konvansiyonel ve organik hayvancılıkta yeterli bilginin edinilmesi
8 Hayvancılık yatırımları
9 Hayvancılık ekonomisi
10 Hayvansal ürünlerin değerlendirilmesi
11 Hayvancılık projelerinin yapılması ve yürütülmesi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J. Minczewski, J. Chwastowska and R. Dybezynski, Separation and Preconcentration Methods in Inorganic Trace Analysis, Ellis Horwood Limited, Chichester, 1982. Z. Marczenko, “Spectrophotometric Determination of Elements,” John Wiley and Sons, Chichester, 1976.
Yardımcı Kaynaklar Mizuike A. Enrighment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Springer-Verlag, Berlin, 1983. Basset J., Denneyl R.C., Vogels's Text book of Quantitative Inorganic Analysis, Longman, Londra 1983.

Ders İle İlgili Dosyalar