Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI GK 011 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze, laboratuvar çalışması
Dersin Amacı Öğrencilerin medya kullanma becerilerini kazandırma ve medya içeriklerine yönelik analiz, sentez ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek.

Dersin İçeriği
1 Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
2 Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
3 Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar
4 Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler
5 Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller
6 Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler
7 Birey Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi
8 Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
9 Öğrenme Aracı Olarak Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
10 Değer Aktarımı Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
11 Organizasyonlarda Dijital Dönüşüm ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi
12 Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi
13 Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
14 Türkiye’de Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya okuryazarlığı ve eğitimiyle ilgili temel kavramları bilir.
2 Medya okuryazarlığı eğitiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri öğretimde uygular.
3 Medya okuryazarlığı için gerekli teknolojik araç-gereç ve materyalleri kullanır.
4 Toplum açısında medya okuryazarlığının önemini açıklar.
5 Hangi değerlerin medyada ne tür kanallarla aktarıldığını açıklar.
6 Dijital dönüşüm için medya okuryazarlığının önemini kavrar.
7 Eleştirel medya okuryazarlığını tanımlar.
8 Dünya ve Türkiye''deki medya okuryazarlığı uygulamalarını listeler.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi Editör : Erol Koçoğlu, Özkan Akman PEGEM Akademi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar