Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMAKOLOJİYİ GİRİŞ, FARMAKOD. VE FARMAKOKİNETİK İkinci Düzey VFT 501 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DEKAN MURAT KANBUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Farmakoloji ve ilaçlarla ilgili temel kavramların ; ilaçların vücutta yaptıkları etkilerin; ilaçların vücuda emilimi, dağılımı, dönüşümü ve atılması gibi süreçlerin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Farmakoloji ve ilaçlarla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi; ilaçların vücutta yaptıkları etkilerin incelenmesi; ilaçların vücuda emilimi, dağılımı, dönüşümü ve atılması gibi süreçlerin incelenmesidir

Dersin İçeriği
1 Farmakolojinin tanımı
2 Farmakolojinin bölümleri ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi.
3 İlaçların tanımı
4 İlaçların Kaynakları
5 İlaçları sınıflandırılma ve isimlendirme
6 İlaç ve vücut arasındaki ilişki.
7 İlaçların uygulama şekilleri ve biyolojik membranlardan geçişleri ve emilimi
8 Ara sınav.
9 İlaçların vücutta dağılımı ve dağılımın kinetiği.
10 Biyotransformasyon ve atılım
11 Biyotransformasyon ve atılım
12 Doz-konsantrasyon-etki ve doz konsantrasyon ilişkileri
13 Doz-konsantrasyon-etki ve doz konsantrasyon ilişkileri
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Farmakolojinin alt bilim dallarını bilir
2 Öğrenciler İlacın tanımı, kaynakları, dozları ve yapı-etki ilişkisini bilir
3 Öğrenciler İlaçların kullanılma yollarını bilir
4 Öğrenciler İlaçların etki şekilleri ve etkilerini değiştiren faktörleri bilir
5 Öğrenciler İlaçların vücuda emilimi, dağılımı, dönüşümü ve atılmasını bilir
6 Öğrenciler Farmakolojinin alt bilim dallarını bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Hekimliğinde Farmakoloji-Kaya ve ark., Cilt 1 (2009)
Yardımcı Kaynaklar Boot, Nicholas H. 1988. Veterinary Pharmacology and Therapotics Iowa States Unıversity Press/ Ames,Perçin S.,Cantürk M.,Obuz V. Farmakoloji Ankara Notları

Ders İle İlgili Dosyalar