Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ METİNLERİ I Üçüncü Düzey TDE 507 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Argunşah
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı 13-15. yüzyıl Eski Anadolu Türkçesi metinlerini okuma tekniklerini öğretmek
Dersin Tanımı 13-15. yüzyıl Eski Anadolu Türkçesi dönemine ait çeşitli yazarlardan seçilen metinleri okuma ve anlama

Dersin İçeriği
1 Eski Anadolu Türkçesinin dönemleri ve içeriği
2 Eski Anadolu Türkçesinin Türkçenin tarihi içerisindeki yeri
3 Eski Anadolu Türkçesinin genel dil özellikleri
4 Eski Anadolu Türkçesinin yazarları
5 Eski Anadolu Türkçesi metinlerini okuma teknikleri
6 13. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
7 13. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
8 Ara sınav
9 13. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
10 14. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
11 14. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
12 14. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
13 14. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
14 14. yüzyıl yazarlarından seçme metinlerin incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk dilinin 13-15. yüzyıllar arasını öğrenmek
2 Türk dilinin tarihi dönemleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
3 Gramer bilgisini geliştirmek
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar