Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TAŞKIN VE KURAKLIK HİDROLOJİSİ İkinci Düzey İNŞ 515 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU DOÇ. DR. NEŞE AÇANAL HAKTANIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı 1. Taşkın tanımı, önemi, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve risk analizi 2. Taşkın tahminlerinde kullanılan istatistik yöntemlerin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması 3. Kuraklık ve düşük akım tanımı, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması 4. Taşkın ve kuraklık yönetimi
Dersin Tanımı Ekstrem Olayların Analizi. Taşkın Tahmin Yöntemleri. İstatistik Yöntemler. Taşkın Frekans Analizi. Olasılık Dağılımlarının Parametreleri. Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları. Kısmi Süreklilik Serileri. Ekstrem Taşkınlar. Zarf Eğrileri. Bölgesel Taşkın Frekans Analizi. Taşkın Yönetimi. Düşük Akımların Analizi. Düşük Akımların İstatistik Analizi. Düşük Akımların Olasılık Dağılımları, Kurak Dönemlerin Analizi (Run analizi). Trend Analizi. Bölgesel kuraklık analizi. Kuraklık Yönetimi.

Dersin İçeriği
1 Taşkın Hidrolojisi
2 Olasılık Kavramı
3 Olasılık Ağırlıklı Momentler, L - Momentler
4 Ekstrem Olaylar için Olasılık Dağılımları; Normal Dağılım, LN2, LN3; Ekstrem Değer Dağılımları (GEV), Pearson Tip 3 ve Log-Pearson Tip 3 Dağılımları
5 Ekstrem Olaylar için Olasılık Dağılımları; Normal Dağılım, LN2, LN3; Ekstrem Değer Dağılımları (GEV), Pearson Tip 3 ve Log-Pearson Tip 3 Dağılımları
6 Olasılık Çizgisi Grafikleri ve Uygunluk Testleri
7 Güçlülük Analizleri, Tahminlerin Güven Aralıkları
8 Taşkın Frekans Analizi
9 Bölgesel Taşkın Frekans Analizi
10 Ekstrem Hidrolojik Büyüklüklerin Analizi
11 Kurak Dönemlerin Analizi (Run analizi)
12 Trend Analizi
13 Bölgesel kuraklık analizi
14 Kuraklık Yönetimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan yüksek lisans öğrencileri aşağıdaki konularda bilgi, beceri ve yetkinlik kazanırlar;
2 Ekstrem olayların analizi, risk analizi ve taşkın analiz yöntemleri,
3 Taşkın tahminlerinin istatistik yöntemler ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı ve bu yöntemleri kullanma,
4 Su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı kapsamında taşkın yönetimi,
5 Kuraklık ve düşük akımların hesaplanmasındaki yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması
6 Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık yönetimi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar Bayazıt, M., Önöz, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi, Nobel, 2008

Ders İle İlgili Dosyalar