Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METİN YAZARLIĞI Birinci Düzey URTS 214 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bir film senaryosunu oluşturabilmek ve bunların içerik ve biçim olarak daha iyi kavrayabilmek için gerekli olan bir dramaturji oluşturmanın öğelerini, kurallarını ve farklı anlatı türlerinin özelliklerini kuramsal olarak ele almak, örnekleri izleyip değerlendirerek pekiştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bir film senaryosunun içeriğini, yapısal unsurlarını (kompozisyon) oluşturacak öykünün, anlatının çıkış safhalarının oluşturulmasındaki yapıtaşlarının çeşitli anlatı türleri bağlamında irdelenmesini, örnekler izlenerek kuramsal bilgilerin analizini, değerlendirilmesini içerir

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, amacı ve önemi. Dersin işlenişi ve sınavlar hakkında bilgi.
2 Aristoteles''in "Poetika" yapıtı
3 Tiyatro Dramaturjisi
4 Sinema- edebiyat ilişkisi
5 Sinema- edebiyat ilişkisi
6 Geleneksel anlatı
7 Geleneksel anlatı
8 Vladimir Propp''un Masal Biçimbilim Yaklaşımı
9 Joseph Campbell''ın Kahramanın Sonsuz Yolculuğu
10 Sinemada çağdaş anlatı.
11 Sinemada çağdaş anlatı
12 Sinemada çağdaş anlatı
13 Geleneksel-çağdaş anlatı karşılaştırması
14 Geleneksel-çağdaş anlatı karşılaştırması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir dramaturji oluşturmanın öğelerini, yöntemlerini özümser.
2 Bir senaryo yazım sürecinin dramatik yapısına hakim olur.
3 Kompozisyon öğelerini ve söylem oluşturmayı öğrenir.
4 Aristoteles''in Poetika eserinde yer alan trajedi ile ilgili kavramları öğrenir ve bunların senaryo yapıları içerisindeki önemini kavrar.
5 Geleneksel, çağdaş ve epik - diyalektik anlatılı bir senaryo oluşturmanın yapısal farklılıklarını özümser.
6 Sinemada farklı anlatı türlerine ait örnekleri nasıl izlemesi ve değerlendirmesi gerektiğini kavrar.
7 Geleneksel, çağdaş ve epik - diyalektik anlatılı bir filmin dramaturjik yapısını analiz eder.
8 Çağdaş anlatılı filmlerin geniş bir yelpazede örneklendiğini görür.
9 İlgili anlatı türleriyle ilgili sinema akımları hakkında da fikir edinir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 12 12
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Aristoteles (Poetika),Y. Demir (Filmde Zaman ve Mekân Üzerine) B. Foss (Film ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji) M. Parkan (Brecht Estetiği ve Sinema)., Ö. Gürbüz (Sinema Dramaturjisi: "Asiye Nasıl Kurtulur?" Filmlerinin Dramaturjik Çözümlemesi). Semir Aslanyürek (Senaryo Kuramı)

Ders İle İlgili Dosyalar