Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAMMALOJİ Birinci Düzey BİY451 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ----
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN TEZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Her konunun işlenmesi derste; canlı örnekler, korunmuş koleksiyon örnekleri, çeşitli renkli memeli kitaplarından resimler ve bilgisayar programı destekli olarak inceleme, gözlem ve konu anlatımı şeklinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilere çeşitli konularda ödev verilerek mammaloji hakkındaki bilgileri pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı; memeli hayvanların yapı ve işlevleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek ve memeli hayvan çeşitliliğini öğreterek öğrencilerin bilgilendirilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Memelilerin kökeni, evrimsel farklılaşmaları, tanıtıcı özellikleri, morfolojileri, deri ve renk, iskelet, kas, hareket, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir ve üreme sistemleri, endokrin bezler, duyu organları, yaşam ortamları ve besinleri, davranışları, düşmanları, insanlarla ilişkileri, ekonomik önemleri ve yayılışları, sınıflandırması.

Dersin İçeriği
1 Memelilerin Kökeni
2 Memelilerin Kökeni
3 Memelilerin özellikleri
4 Memelilerin morfolojisi
5 Memelilerin anatomisi
6 Memelilerin anatomisi
7 Memelilerde vücut sistemleri
8 Yaşam ortamları ve beslenmeleri
9 İnsanlarla ilişkileri, düşmanları ve ekonomik önemleri
10 Memelilerin sınıflandırılması ve yayılışları
11 Memelilerin sınıflandırılması ve yayılışları
12 Memelilerin sınıflandırılması ve yayılışları
13 Türkiye Memelileri
14 Türkiye Memelileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mammaloji dersini başarı ile tamamlayan öğrenciler; Memelilerin genel özelliklerini bilirler,
2 Memelilerin evrimini ve genel olarak sınıflandırılmasını bilirler,
3 Memelilerin hayvanlar alemi içindeki yerini diğer omurgalı grupları ile olan akrabalık ilişkilerini bilirler
4 Çevrelerindeki memeli hayvanları cins seviyesinde genel olarak tanımlayabilirler
5 Türkiye memeli faunasının zenginliğini bilirler,
6 Biyolojik çeşitlilik çalışmasında memeliler hayvanlar ile ilgili bölümde araştırmacı olarak görev alabilirler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Vaguan, T.A., RyanJ.M., Czaplewski, N. J., Mammalogy. Fourth edition, Brooks/Cole Thomson Learning.
Yardımcı Kaynaklar 1-DeBlase, A.F., Martin, R.E., A manual Mammalogy with Keys to Families of the World.Second edition, Wm. C. Brown Company Publishers Dubuque, Iowa. 2-Kryštufek B, Vohralik V (2001, 2005, 2009) Mammals of Turkey and Cyprus. Knjiznica Annales Majora,

Ders İle İlgili Dosyalar