Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ Üçüncü Düzey MB 202 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin Tanımı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.

Dersin İçeriği
1 İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2 Türklerin İslamiyet''i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3 Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4 Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri
5 Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6 İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri
7 Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme
8 Tanzimat Dönemi yükseköğretim ve meslek okulları
9 II. Abdülhamit Dönemi''nde Eğitim
10 Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu
11 Cumhuriyet Dönemi''nde ilköğretim, orta öğretim
12 Cumhuriyet Dönemi''nde yükseköğretim
13 Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları
14 Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine
15 -
16 -
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk eğitim tarihinin temel kavramlarının kavratabilme;
2 Göktürk Anıtlarının Türk eğitim tarihi açısından öneminin kavratabilme;
3 İslâmî devirle birlikte Türklerde formal eğitimin başlayıp gelişmesi bilgilerinin kavratabilme;
4 Dünyaca meşhur Türk eğitimci ve bilim adamlarını ve faaliyetleri konusunu öğretebilme;
5 Selçuklu dönemi ve sonrasındaki eğitim gelişmelerini öğretebilme;
6 Osmanlılarda eğitimin özelliklerini kavratabilme;
7 İlk modern eğitim kurumlarının önemini kavratabilme;
8 Türkiye Cumhuriyeti ve tevhid-i tedrisat kanununun esaslarını kavratabilme;
9 Eğitim kurumlarının gelişini tematik olarak öğretebilme;
10 Öğretmen okullarının gelişimini öğretebilme;

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 40 2 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir.

Ders İle İlgili Dosyalar