Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTROKİMYA Üçüncü Düzey MBM641 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ön koşulsuz
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof Dr Şaban Patat
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Dersin amacı elektrokimyasal metotlar ile ilgili detaylı bilgi vermek
Dersin Tanımı Faradaik olmayan süreçler ve elektrot/çözelti arayüzeyi, Faradaik süreçler ve elektrot tepkime hızına etki eden faktörler, Kütle transfer kontrollü tepkimeler, Kimyasal tepkimelerin eşilik ettiği Nernst türü tepkimelerin incelenmesi,Elektrot tepkimeleri ve serbest enerji eğrisine dayalı model, Elektrokimyasal potansiyele dayalı kinetik model, akım/potansiyel karakteristiklerinin yorumlanması ve voltametri

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Faradaik olmayan süreçler ve elektrot/çözelti arayüzeyi
3 Faradaik süreçler ve elektrot tepkime hızına etki eden faktörler
4 Kütle transfer kontrollü tepkimeler
5 Kimyasal tepkimelerin eşlik ettiği Nernst türü tepkimelerin incelenmesi
6 Elektrot tepkimeleri ve serbest enerji eğrisine dayalı model
7 Elektrokimyasal potansiyele dayalı kinetik model
8 arasınav
9 akım/potansiyel karakteristiklerinin yorumlanması
10 potansiyel basamağı teknikleri: potansiyel basamaklı deneylere kısa bakış
11 Difüzyon kontrollu potansiyel basamağı deneyi
12 Civa damlayan elektrotta limit akımı
13 tersinir elektrot tepkimeleri voltamoğramı
14 Tersinmez elektrot tepkimeleri voltamoğramı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektrot süreçleri ile ilgili bilgiler
2 Yük aktarımı ve kütle aktarımı ile ilgili genel bilgiler
3 Doğrusal taramalı ve dönüşümlü voltametri ile ilgili deneyler ve deney sonuçlarının yorumlanması
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 2 26
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 2 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 12 4 48
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Allen J. bard and Larry R. Faulkner, Electrochemical Methods: Fundamentals and Applications, John Wiley and Sons Inc., 2001 USA
Yardımcı Kaynaklar Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, 1985 Chichester, UK

Ders İle İlgili Dosyalar