Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOKSİK METALLER İkinci Düzey KİM 530 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Şerife Saçmacı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencilerin toksik metaller ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
Dersin Tanımı Çevrede agir metaller, agir metallerin dogal derisimleri, atmosferde agir elementler, suda agir elementler, sedimentte agir elementler, toprakta agir elementler, bitkide agir elementler, agir elementlerin canlilar üzerine toksik etkisi, örnek toksik metaller

Dersin İçeriği
1 Toksik metallere giriş
2 Çevrede agir metaller,
3 agir metallerin dogal derisimleri,
4 atmosferde agir elementler,
5 suda agir elementler,,
6 sedimentte agir elementler,
7 ARASINAV
8 toprakta agir elementler
9 toprakta agir elementler (devam)
10 bitkide agir elementler
11 bitkide agir elementler (devam)
12 agir elementlerin canlilar üzerine toksik etkisi,
13 örnek toksik metaller
14 örnek toksik metaller (devam)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilere toksik metallerin tanımı ve birimlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
2 öğrencilere toksik metallerin öneminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3 öğrencilere toksik metallerin analiz yöntemleri öğretilecektir.
4 öğrencilere ağır metallerin toksisiteden korunma yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
5 öğrencilere toksik metallerin matriks ortamından ayrılması ve zenginleştirilmesi yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
6 öğrencilere toksik metal analizinde ucuz ve hızlı yöntemlerin seçiminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 9 8 72
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Doğan, M. Soylak, Eser Element Analizi Ders Notları, Kayseri (2000).
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar