Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BAHÇE BİTKİLERİ Birinci Düzey GZM 212 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr Halit YETİŞİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli SÖZLÜ ANLATIM-UYGULAMA
Dersin Amacı ünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen meyve ve sebze tür ve çeşitlerini tanımak; bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini bilmek; üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunlarını tartışmak; bitkilerin gen merkezleri, yetiştirme teknikleri, bahçe kurma konularındaki temel kavramları ve konuları anlayabilmek.
Dersin Tanımı Meyve ve Sebzeleri tanıtmak, yetiştiriciliği hakkında genel bilgiler vermek

Dersin İçeriği
1 Bahçe Bitkileri hakkında genel bilgileri vermek
2 Meyvelerin genel sınıflaması
3 Meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu , meyve ağaçlarında dinlenme, çiçeklerin açılması
4 Meyve ağaçlarında tozlanma, döllenme, meyve tutumu, periyodisite
5 Meyve ağaçlarında çoğaltma Meyve ağaçlarının budanması
6 Meyve bahçesi kurulması
7 VİZE SINAVI
8 Sebzeleri tanıtmak, yetiştiriciliği hakkında genel bilgiler vermek
9 Dünyada ve Türkiye’de sebze tarımı ve sebzeciliğin ülke ekonomisindeki yeri
10 Sebzelerin beslenme ve sağlık açısından önemleri
11 Sebzelerin gen merkezleri Türkiye sebzecilik bölgeleri ve özellikleri Sebze bahçesi için yer seçimine etki eden faktörler
12 Sebzelerde çoğaltma teknikleri sebze tohumculuğu ve fidecilik
13 Sebze bahçelerinde yapılması gerekli kültürel işleml 1 (budama, sulama, gübreleme, hastalık-zararlılar,Yabancı ot kontrolü, tozlanma ve döllenmeye yardım, hasat, hasat sonrası ön işlemleri)
14 Hasat, paketleme, depolama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Meyvecilik ve Sebzecilikle ilgili temel kavramları bilir.
2 Meyveler ve Sebzelerin yetiştirilme tekniklerini bilir.
3 Meyve bahçesi ve Sebze bahçesi kurabilir.
4 Meyvelerin ve Sebzelerin çoğaltılmasını bilir.
5 ---
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3 Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4 Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5 Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6 Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7 Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8 Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9 Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10 Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11 Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12 Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13 Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14 Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 7 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notları ve resimlerin elektronk ortama aktarılmasıyla oluşturulmuş sunu
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar