Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANJİ Birinci Düzey JDE311 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin N3 seviyesinden ve N2 seviyesine geçiş yapmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Japonya''''da günlük hayatta kullanılan N2 seviyesindeki bazı Kanjilerin okumalarının ve çizimlerinin yapıldığı bir derstir. Bu derste Öğrencilerin Kanji okuma ve yazma kabiliyetleri ölçülür.

Dersin İçeriği
1 Kanji in context 40-42 konu
2 Kanji in context 43-45 konu
3 Kanji in context 46-48-konu
4 Kanji in context 49-51.konu
5 Kanji in context 52-54.konu
6 Kanji in context 55-57.konu
7 Kanji in context 58-60.konu
8 Vize
9 Kanji in context 61-63.konu
10 Kanji in context 64-66.konu
11 Kanji in context 65-66.konu
12 NKanji in context 67-69.Konu
13 Kanji in context 70-72Konu
14 Kanji in context 73-75.konu
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 N2 seviyesinde günlük yaşamda kullanılan bazı kanjileri anlar ve okuyabilir. N3 seviyesindeki kanjileri anlar ve yazabilir
2 N2 ve N3 seviyesindeki ekonomi ile ilgili kanjileri öğrenir.
3 N2 ve N3 seviyesinde duygu ve hisler ile igili kanjileri öğrenir.
4 N2 ve N3 seviyesindeki eğitim ile ilgili kanjileri öğrenir.
5 N2 ve N3 seviyesindeki siyaset alanındaki Kanjileri kanjileri öğrenir
6 N2 ve N3 seviyesindeki spor ile ilgili kanjileri öğrenir.
7 N2 ve N3 seviyesindeki hukuk alanındaki kanjileri öğrenir.
8 N2 ve N3 seviyesindeki ulaşım ve seyahat alanında kullanılan kanjileri anlar ve okuyabilir
9 N2 ve N3 seviyesindeki bazı fiillerin kanjilerini öğrenir.
10 N2 ve N3 seviyesindeki bazı sıfatların kanjilerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kanji in Context workbool vol.1 (50-73 ünite)
Yardımcı Kaynaklar JLPT N2 Nihongo Somatome Kanji

Ders İle İlgili Dosyalar