Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Birinci Düzey DKA309 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHAMMED ESAT ALTINTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı *
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının ölçme aracı geliştirebilecek bilgi ve becerilerle donatılmasıdır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin ölçme ve değerlerlendirme süreçlerini tanımlaması veya yerine getirmesi

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar
2 Ölçmede kullanılan ölçekler
3 Ölçme araçlarının geçerliği
4 Ölçme araçlarının güvenirliği
5 Bilişsel öğrenmelerin ölçülmesi
6 Duyuşsal öğrenmelerin ölçülmesi
7 Devinişsel öğrenmelerin ölçülmesi
8 Çoktan seçmeli testlerin özellikleri
9 Diğer test türlerinin özellikleri
10 Performans değerlendirme
11 Alternatif ölçme araç ve yöntemleri
12 Temel istatistiksel kavramlar
13 Öğrenme çıktılarını değerlendirme
14 Test geliştirme süreci, madde analizi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,
2 Geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık kavramlarını açıklayabilme
3 Geçerlik ve güvenirlik hesaplama yöntemlerini bilebilme
4 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini açıklayabilme
5 Kurallara uygun sınav soruları hazırlayabilme
6 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistik işlemleri bilebilme.
7 Değerlendirme türlerini açıklayabilme
8 Normal dağılım ile ilgili işlemleri yapabilme
9 Madde zorluk ve ayıredicilik değerlerini hesaplayabilme
10 Alanına uygun başarı testi hazırlayabilme,

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Ed. Müfit Gömleksiz-Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Yay., Ank. 2008 2. S. Durmuş& M. Bahar& Z. Nartgün & B. Bıçak, Geleneksel- Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yay.2006
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar