Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Birinci Düzey DKA309 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHAMMED ESAT ALTINTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı *
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının ölçme aracı geliştirebilecek bilgi ve becerilerle donatılmasıdır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin ölçme ve değerlerlendirme süreçlerini tanımlaması veya yerine getirmesi

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar
2 Ölçmede kullanılan ölçekler
3 Ölçme araçlarının geçerliği
4 Ölçme araçlarının güvenirliği
5 Bilişsel öğrenmelerin ölçülmesi
6 Duyuşsal öğrenmelerin ölçülmesi
7 Devinişsel öğrenmelerin ölçülmesi
8 Çoktan seçmeli testlerin özellikleri
9 Diğer test türlerinin özellikleri
10 Performans değerlendirme
11 Alternatif ölçme araç ve yöntemleri
12 Temel istatistiksel kavramlar
13 Öğrenme çıktılarını değerlendirme
14 Test geliştirme süreci, madde analizi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,
2 Geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık kavramlarını açıklayabilme
3 Geçerlik ve güvenirlik hesaplama yöntemlerini bilebilme
4 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini açıklayabilme
5 Kurallara uygun sınav soruları hazırlayabilme
6 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistik işlemleri bilebilme.
7 Değerlendirme türlerini açıklayabilme
8 Normal dağılım ile ilgili işlemleri yapabilme
9 Madde zorluk ve ayıredicilik değerlerini hesaplayabilme
10 Alanına uygun başarı testi hazırlayabilme,

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Ed. Müfit Gömleksiz-Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Yay., Ank. 2008 2. S. Durmuş& M. Bahar& Z. Nartgün & B. Bıçak, Geleneksel- Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yay.2006
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar