Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HELENİSTİK VE ROMA ÇAĞLARINDA ANADOLU Birinci Düzey REH303 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör PROF. FİKRİ KULAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Fikri KULAKOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Öğrencilere görsel malzemeler eşliğinde Anadolu Arkeolojisi’nin Demir Çağı''na ilişkin genel konular anlatılacaktır.
Dersin Amacı Öğrencilere diğer dersleri takip etmelerini sağlayacak arkeolojinin terminolojisini temel kavramları ve önbilgileri öğretilecektir.
Dersin Tanımı Arkeoloji’nin tanımını yapmak, arkeoloji ile ilgili genel kavramları belirleyerek öğrenciye aktarmaktır.

Dersin İçeriği
1 Anadolu arkeolojisinde Demir Çağ''ından önceki dönemlere ilişkin genel bilgileri öğrenir.
2 Anadolu arkeolojisinde Demir Çağı kavramı ve gelişimi hakkında bilgiye sahip olur.
3 Anadolu arkeolojisi kapsamında, incelednen dönem ve coğrafyada yaşamış uygarlıklar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur.
4 Demir ve diğer madenlerin kültür ve medeniyete katkılarını öğrenir.
5 Anadolu''da Demir Çağı kültürlerini ve onların bölgelerarası ilişkilerini tanır.
6 Anadolu''da Erken Demir Çağı kültürlerini tanır.
7 Anadolu''da Erken Demir Çağı merkezlerini tanır.
8 ARA SINAV
9 Anadolu''da Orta Demir Çağı kültürlerini ve onların bölgelerarası ilişkilerini tanır.
10 Anadolu''da Orta Demir Çağı kültürlerini tanır.
11 Anadolu''da Orta Demir Çağı kültürlerini, merkezlerini ve arkeolojik değerlerini tanır.
12 Anadolu''da Geç Demir Çağı kültürlerini ve onların bölgelerarası ilişkilerini tanır.
13 Anadolu''da Geç Demir Çağı kültürlerini tanır.
14 Anadolu''da Geç Demir Çağı kültürlerini, merkezlerini ve arkeolojik değerlerini tanır.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arkeolojide temel kavramlar ve bu kavramların tanımı ve kullanımına ilişkin bilgiye sahip olmak.
2 Anadolu coğrafyasını ve arkeolojisinin gelişimini-tarihçesini öğrenmek.
3 Anadolu arkeolojisi kapsamında, bu bilim dalının incelediği dönem ve coğrafyada yaşamış uygarlıklar ve onların gelişimi hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
4 Anadolu arkeolojisi kapsamında, bu bilim dalının incelediği dönem ve coğrafyada yaşamış uygarlıklar hakkında genel bilgi sahibi olmak.
5 Bu merkezlerde bulunan arkeolojik belgeler ışığında ilk yerleşik toplumların yapısını irdelemek.
6 Arkeolojik belgeler ışığında dönemlerin toplumsal ve sosyal yapısını irdelemek.
7 Anadolu arkeolojisinde Demir Çağı kavramı ve gelişimi hakkında bilgiye sahip olmak.
8 Anadolu''da Erken Demir Çağı kültürlerini ve onların bölgelerarası ilişkilerini tanımak.
9 Anadolu''da Orta Demir Çağı kültürlerini ve onların bölgelerarası ilişkilerini tanımak.
10 Anadolu''da Geç Demir Çağı kültürlerini ve onların bölgelerarası ilişkilerini tanımak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13 Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14 İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Diğer kaynaklar / materyaller: -Akurgal, E., 1949, Späthethitische Bildkunst. Ankara. -Akurgal, E., 1961, Die Kunst der Hethiter. München. -Akurgal, E., 1968, The Art of Greece. Its Origins in the Mediterranean and Near East. New York. -Bossert, H. Th., 1942, Altanatolien. Kunst und Handwerk in Kleinasien von den Anfängen. Berlin. -Darga, M., 1992, Hitit Sanatı. Akbank Yayınları. İstanbul. -Dinçol, A., 1982, “Geç Hititler, Frigler, Urartular” Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi. Görsel Yayınlar. -Güterbock, H. G., 1946, Ankara Bedesteninde Bulunan Eti Müzesi Büyük Salonu Kılavuzu. İstanbul. -Hawkins, J.D., 2000, Corpus of Hieroglyphic Luwian Inscriptions. Vol I. Inscriptions of the Iron Age. Part 1: Text. Introduction, Karatepe, Karkami·, Tell Ahmar, Maraş, Malatya, Commagene. Part 2. Amuq, Aleppo, Hama, Tabal, Assur Letters, Miscellaneous, Seals, Indices. Berlin. -Landsberger, B., 1948, Sam’al. Karatepe Harabelerinin Keşfi ile İlgili Araştırmalar. Ankara. -Orthmann, W., 1971, Untersuchungen zur späthethitischen Kunst. Saarbrücker Beiträge zur Altertumskunde Band 8. Bonn. -Özgüç, T., 1971, Demir Devrinde Kültepe ve Civarı. Ankara. Von der Osten, H. H., 1929, Explorations in Hittite Asia Minor 1927/1928 (OIC VI). Chicago. -Piotrovskii, B.B. 1967, Urartu: The Kingdom of Van & its Art Çilinigiroğlu A., 1984, Urartu ve Kuzey Suriye-Siyasal ve Kültürel İlişkiler Wartke R-B,, 1993, Urartu: Dss Reich am Ararat -Kealhofer L. (ed.), 2005, The archaeology of Midas and the Phrygians: Recent work at Gordion -Kazı raporları ve süreli yayınlardaki makaleler
Yardımcı Kaynaklar - Kazı raporları olan diğer kitap ve makaleler.

Ders İle İlgili Dosyalar