Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI MAKALE YAZIM TEKNİKLERİ Birinci Düzey GDM 641 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TUĞBA DURSUN ÇAPAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TUĞBA DURSUN ÇAPAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bilimsel çalışmaların makale halinde yazılması aşamalarının örneklerle anlatımı amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Literatür taraması hakkında bilgi verilmesi
2 Makale için planlama yapma
3 Makalenin giriş kısmının yazılması ile ilgili örnek çalışmalar
4 Makalenin giriş kısmında çalışmanın amacının ortaya konması
5 Materyal-yöntem yazarken dikkat edilecek hususlar
6 Bulguların tablo ve şekil olarak sunulma teknikleri
7 Bulguların tartışılması ve diğer çalışmalarla karşılaştırmalar
8 Kaynakça yazarken dikkat edilecek hususlar
9 Özet yazımı
10 Makale için uygun dergi seçimi
11 Editöre mektup hazırlama
12 Hakem düzeltmeleri yaparken dikkat edilecek hususlar
13 Örneklerle makale yazımında yapılan hataların tartışılması
14 Örneklerle makale yazımında yapılan hataların tartışılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Makale yazımı için planlama yapılmasının öğrenilmesi
2 Makale başlığının nasıl belirleneceğinin kavranması
3 Kapsamlı bir literatür taramasının öğrenilmesi
4 Giriş ve materyal-yöntem yazma becerisinin kazanılması
5 Deneysel bulguların makale içinde nasıl tartışılacağının kavranması
6 Özet hazırlama becerisinin kazanılması
7 Makale yazımında dikkat edilmesi gereken hususların kavranması
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 12 60
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı How to Write & Publish a Scientific Paper. Day, R. A. Oryx Press, 1998.
Yardımcı Kaynaklar How to Write & Publish a Scientific Paper. Day, R. A. Oryx Press, 1998.

Ders İle İlgili Dosyalar