Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUMA ANLAMA Birinci Düzey ÇDE307 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÜLHANIM TAŞKIRAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÜLHANIM TAŞKIRAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Uygun seviyedeki metinlerin doğru okunmasını ve anlaşılmasını sağlamak
Dersin Tanımı Çince metinler okunması ve soru-cevap yoluyla anlaşılması

Dersin İçeriği
1 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
2 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
3 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
4 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
5 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
6 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
7 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
8 Ara Sınav
9 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
10 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
11 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
12 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
13 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
14 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
15 -Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
16 -Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
17 -Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sözcük dağarcığı gelişir.
2 Doğru telaffuz yeteneği kazanır.
3 Okuduğunu anlama becerisi gelişir.
4 Soruları Çince cevaplayabilir.
5 Hızlı test çözebilir.
6 Diğer dersleri daha iyi anlar.
7 Test çözme tekniklerini öğrenir.
8 Okuduğunu hızlı kavrayabilme yeteneği kazanır.
9 Soruları Çince cevapladığından cümle kurma yeteneği artar.
10 Dilbilgisel eksiklerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı HSK Sorularının bulunduğu kitaplar, hikaye kitapları
Yardımcı Kaynaklar Farklı okuma kitaplarından seçilmiş metinler

Ders İle İlgili Dosyalar