Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DATA HABERLEŞME SİSTEMLERİ İkinci Düzey EEM 604 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Necmi TAŞPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 3 saat teorik olarak.
Dersin Amacı Bu derste, yeni bağlaşma ve şebeke teknolojilerinin incelenmesi, bu teknolojilerin ve ilişkili unsurların yüksek hızda sayısal mesaj aktarımında kullanılması ve boyutlandırma esaslarının verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Data haberleşme kodlarında hata tespiti, senkronizasyon, hat kodlama teknikleri, sıraya koyma analizi, teletrafik teorisi, paket anahtarlama, OSI referans modeli, çoklu erişim teknikleri, yerel alan ağları (LAN), ARQ teknikleri.

Dersin İçeriği
1 Veri iletişim kodları ve kodlama devreleri,
2 Hata denetimi,
3 Senkronizasyon,
4 İletim ortamları ve veri iletişim modemleri,
5 CCITT X.25 protokolü,
6 Sayısal çoğullama teknikleri, Hat kodlama teknikleri,
7 Kuyruk analizi,
8 ARA SINAV
9 Teletrafik teorisi,
10 Paket anahtarlama, OSI referans modeli,
11 Çoklu erişim teknikleri, ATM,
12 Tümleşik hizmetler sayısal şebekesi (ISDN) ve servisleri,
13 Yerel alan ağları (LAN), geniş alan ağları (WAN),
14 Otomatik tekrar isteği (ARQ) teknikleri.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
2 Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
4 Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
5 Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6 Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
7 Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 4 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 3 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 4 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar J.E.Goldman, P.T. Rawles, Applied Data Communications, Third Ed, John Wiley, 2001. G.B. Lee, W.J.Kim, Integrated Broadband Networks , Artech House, 2002. M. Setxton, A. Reid , Broadband Networking , Artech House, 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar