Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA VE GELIŞTIRME GK 009 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR SATICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders ile öğrenciler yaptığı işte insanın kendisini sürekli geliştirebileceğini düşündüğü alanları tespit edip, yaşam boyu bu alanda yoğunlaşarak kendini mesleki, ekonomik, sosyal, fikirsel ve duygusal açıdan tatmin edebilmeyi farkeder.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 Zeka ve kişilik
3 Kişisel özellikler
4 Kariyer yolunda fark yaratmanın yolu: Beceriler
5 Kariyer nedir?
6 Kariyerime nasıl hazırlanırım?
7 Ara sınav
8 Sektör günleri: sivil toplum kuruluşları ve kamu sektörü
9 Sektör günleri: Özel sektör ve akademi
10 Özgeçmiş, CV ve portfolyo sunumları
11 Özgüven ve girişimcilik
12 İlk özgeçmişimi yazıyorum.
13 Davetli konuşmacı
14 Davetli konuşmacı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını bilir
2 Kariyer stratejileri ve kariyer planlama modellerini bilir
3 Kariyer seçeneklerini araştırır
4 Özgeçmiş çeşitlerini inceler ve özgeçmiş oluşturabilir
5 CV hazırlamada dikkat edilecek hususları bilir
6 CV formatı ve örneklerini inceler ve CV oluşturabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Berman, J.A., 1997. Competence-based Employment Interviewing. London: Quorum Books. -Fowkes, K. M. & McWhirter, E. H. (2007) Evaluation of Computer-Assisted Career Guidance in Middle and Secondary Education Settings: Status,
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar