Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞITIMDE PROGRAM DIŞI ETKINLIKLER Birinci Düzey MB 008 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Feride Acar
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının sınıf içi öğretim programının dışında kalan sosyal, kültürel, sportif, sanatsal ve toplumsal etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeleri.
Dersin Tanımı Bu ders, sınıf öğretmenliği programında yer alan, öğrencilerin formal eğitim programı dışında kalan eğitsel etkinlikleri planlama, yürütme ve değerlendirme yeterliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında sosyal, kültürel, sanatsal, sportif, çevresel ve toplumsal etkinliklerin eğitsel işlevleri ele alınır; öğretmen adayları bu alanlarda yaratıcı ve katılımcı etkinlik örnekleri tasarlayarak sunumlar gerçekleştirir. Böylece öğrenciler, okul yaşamında öğrenmeyi destekleyen program dışı etkinliklerin çocukların bütüncül gelişimine katkısını uygulamalı olarak deneyimler.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı ve kavramsal çerçeve.
2 Program dışı etkinliklerin eğitsel işlevleri.
3 Okul içi etkinlikler.
4 Okul dışı etkinlikler
5 Sanatsal etkinlikler
6 Sportif etkinlikler
7 Ara Değerlendirme
8 Sosyal sorumluluk ve gönüllülük temelli etkinlikler
9 Bilim ve teknoloji temelli etkinlikler
10 Etkinliklerde ekip çalışması ve liderlik
11 Okul-aile-toplum işbirliği etkinlikleri
12 Çevre ve doğa temelli etkinlikler
13 Liderlik
14 Kültürel etkinlikler
15 Genel Değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler , program dışı etkinlik kavramını, kapsamını ve eğitimdeki önemini açıklar.
2 Farklı türlerde program dışı etkinlikleri (okul içi, okul dışı, sanatsal, sportif, kültürel, sosyal vb.) tanır ve sınıflandırır.
3 Program dışı etkinliklerin bireysel, toplumsal ve duygusal gelişime katkılarını değerlendirir.
4 Sosyal sorumluluk, gönüllülük, kültürel farkındalık ve çevre bilinci temelli etkinlikler tasarlar.
5 Bilim, sanat, spor, kültür ve doğa temalarıyla ilişkili özgün etkinlik fikirleri üretir.
6 Okul-aile-toplum iş birliğiyle bütüncül ve katılımcı öğrenme ortamları oluşturur.
7 Kendi geliştirdiği program dışı etkinlik planını sınıf ortamında sunar ve akranlarından aldığı geri bildirimlerle iyileştirir.
8 Elde ettiği bilgi ve deneyimleri öğretmenlik uygulamalarına ve okul kültürüne aktarır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2 İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3 İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4 Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5 İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6 İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8 İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9 İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10 Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11 Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12 Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13 Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14 En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16 Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17 Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18 Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar