Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci Düzey VHE 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin Veriliş Şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin Amacı Yüksek lisans öğrencilerine hazırladıkları tez konusu ile uzamanlaşacağı alanla ilgili temel bilgilerler vermektir.
Dersin Tanımı Öğrencinin tezi ile ilgi uzmanlaşacağı konularda bilgi verilir.

Dersin İçeriği
1 Uzmanlık alan dersi
2 Uzmanlık alan dersi
3 Uzmanlık alan dersi
4 Uzmanlık alan dersi
5 Uzmanlık alan dersi
6 Uzmanlık alan dersi
7 Uzmanlık alan dersi
8 Uzmanlık alan dersi
9 Uzmanlık alan dersi
10 Uzmanlık alan dersi
11 Uzmanlık alan dersi
12 Uzmanlık alan dersi
13 Uzmanlık alan dersi
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin tez konusu hakkında kütüphanede literatür taraması yapmayı öğretmek
2 Öğrencinin tez konusu hakkında bilgisayarda literatür taraması yapmayı öğretmek
3 Öğrencinin tez konusu hakkında yapmış olduğu literatürleri değerlendirmeyi öğretmek
4 Öğrencinin tez konusu hakkında yapmış olduğu literatürleri derleyip tezi yazmayı öğretmek
5 Öğrencinin tez konusu hakkında yapmış olduğu literatürleri derleyip tezi sunmayı öğretmek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 8 128
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uzmanlık konusu ile ilgili literatür
Yardımcı Kaynaklar Theory and Practice of Histotechnology D. C. Sheehan, B. B. Hrapchak, 1973 Histolojik Boyama Teknikleri R. Demir, 2001 Theory and Practice of Histological Techniques, J. D. Bancroft, A. Stevens, D. R. Turner, 1990 Manual of Histologic Staining Methods of the Armed Forces Institute of Pathology, L. G. Luna, 1968

Ders İle İlgili Dosyalar