Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI İKTİSAT Birinci Düzey D-İKT420 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OĞUZHAN TÜRKER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Oğuzhan TÜRKER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Uluslararası İktisat Biliminin ortaya çıkış nedenini, cevap aradığı soruları ve bugünkü gelişmeleri ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Ülkeleri dış ticaret yapmaya yönelten nedenler, klasik ve modern dış ticaret kuramları, dış ticaret politikası araçlarının analizi, ülkeler arasındaki parasal ilişkiler, faktör hareketleri, ülkenin ödemeler bilançosu gibi konulardan oluşur.

Dersin İçeriği
1 Uluslararası Ticaret Teorisine Giriş: Arz ve Talep Modelleri
2 Dış Ticaret Teorisi ve Büyüme Analizi
3 Dış Ticaret Politikasının Amaç ve Araçları
4 Gümrük Tarifeleri ve Tarife Dışı Araçlar
5 Ekonomik Entegrasyon Teorisi
6 Gümrük Birliği ve Ekonomik Etkileri
7 Türkiye-AB İlişkileri
8 Vize Sınavı
9 Ödemeler Bilançosu Analizi
10 Ödemeler Bilançosunun Denkleşmesi-I
11 Ödemeler Bilançosunun Denkleşmesi-II
12 Döviz Piyasası ve Araçları
13 Kur Riski ve Hedging İşlemleri
14 Uluslararası Para Sistemi
15 Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İktisadi ilişkilerin uluslararası boyutunu açıklar.
2 Dış ticaret teorisi ve dış ticaret politikası ile ilgili temel kavramlar, araçlar ve uygulamaları analiz eder.
3 Türkiye-AB ilişkilerini açıklar.
4 Dış ödemeler bilançosunu analiz eder.
5 Döviz ve sermaye piyasalarının işleyiş mekanizmasını açıklar.
6 İstatistiki verileri, tabloları, grafikleri analiz eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat: Teori, Politika ve Uygulama, Güzem Yayınları, İstanbul, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Hayriye ATİK, Oğuzhan Türker, Modern Dış Ticaret Kuramları, Ankara:Nobel Yaynevi.2012.

Ders İle İlgili Dosyalar