Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUMA ANLAMA Birinci Düzey ÇDE308 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Uygun seviyedeki metinlerin doğru okunmasını ve anlaşılmasını sağlamak
Dersin Tanımı Çince metinlerin okunması ve soru-cevap yoluyla anlaşılması

Dersin İçeriği
1 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
2 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
3 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
4 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
5 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
6 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
7 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
8 Ara Sınav
9 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
10 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
11 Metnin cümleler halinde her bir öğrenciye okutularak Türkçeye çevrilmesi, metnin bitiminde soru-cevap yöntemiyle anlaşılmasının sağlanması
12 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
13 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
14 Çince Seviye Tespit Sınavı okuma sorularının cevaplanması
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sözcük dağarcığı gelişir.
2 Doğru telaffuz yeteneği kazanır.
3 Okuduğunu anlama becerisi gelişir.
4 Soruları Çince cevaplayabilir.
5 Hızlı test çözebilir.
6 Diğer dersleri daha iyi anlar.
7 Test çözme tekniklerini öğrenir.
8 Okuduğunu hızlı kavrayabilme yeteneği kazanır.
9 Soruları Çince cevapladığından cümle kurma yeteneği artar.
10 Dilbilgisel eksiklerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı HSK Sorularının bulunduğu kitaplar, hikaye kitapları
Yardımcı Kaynaklar Farklı okuma kitaplarından seçilmiş metinler

Ders İle İlgili Dosyalar