Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA İkinci Düzey ODY 104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık oluşturulacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin Tanımı Bu ders; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri, değerleri ve gelecek hedefleriyle uyumlu kariyer planlanması hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayacak konuları içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Kariyer Yolculuğun Başladı İlk Durak: Kariyer Merkezi
2 Bunları Biliyor Musunuz? - Zekâ ve Kişilik
3 Bunları Biliyor Musunuz? – Kişisel Özellikler
4 Kariyer Yolunda Fark Oluşturmanın Anahtarı: Beceriler
5 Kariyer Nedir?
6 Kariyerime Nasıl Hazırlanırım?
7 Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları - Ulusal
8 Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları - Uluslararası
9 Sektör Günleri - Kamu Sektörü
10 Sektör Günleri - Özel Sektör
11 Sektör Günleri - Akademi
12 Sektör Günleri - Girişimcilik
13 Yetenek Kapısı - İlk Özgeçmişimi Yazıyorum
14 Ders Değerlendirmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer merkezlerini ve faaliyetlerini bilir
2 Öz farkındalığa sahip olur
3 Kariyer seçeneklerini keşfeder
4 Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılacak faaliyetleri bilir
5 Yetenek kapısını tanır
6 Kariyer sürecindeki ince noktalara hakim olur
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yetenek Kapısı Platformu & YTNK TV
Yardımcı Kaynaklar Kariyer Kapısı Platformu

Ders İle İlgili Dosyalar