Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ 2 İkinci Düzey SER 110 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Seramik Kimyası ve Teknolojisi 1 dersinden geçmektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Dersin veriliş şekli Teorik - Öğrenciler, temel bilgileri anlatım ile öğrenecek; sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılımı sağlanacak; laboratuvar çalışmaları ile deneyim kazanacak ve temel seramik teknolojisi ve kimyası bilgilerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
Dersin Amacı Genel kimya ve seramik kimyasının temel kavramlarının anlaşılmasını sağlamak. Sırların formülsel anlatımı olan seger formüllerini çözebilmek.
Dersin Tanımı Genel kimya konularını öğreterek sır için gerekli olan seger formüllerinin çözülmesi sağlanır.

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Temel kavramların (Madde, element, bileşik, karışım, atom, molekül ) tanımlarının yapılması. Bileşik formüllerinin yazılması ve adlandırılması
2 İyonik bileşiklerin formüllerinin yazılması ve adlandırılması, Ametal-Ametal bileşiklerinin formüllerinin yazılması ve adlandırılması
3 Atomun yapısı ve periyodik cetvel. Atom teorisi, atom numarası, kütle numarası, periyodik tablo.
4 Mol kavramına giriş, Avogadro hipotezi.Mol kavramına yönelik soruların çözülmesi.
5 Mol kavramına yönelik soruların çözülmesi.
6 Kimyasal denklemler ve hesaplamalar. Kimyasal denklemler ve denkleştirme, kimyasal tepkime türleri, kimyasal hesaplamalar.
7 Ara Sınav (100 puanlık yazılı değerlendirme)
8 Seramik Hammaddeleri, özellikleri ve kimyasal formülleri, geleneksel seramik malzemelerin üretimi.
9 Seramik sırlarının formülsel anlatımı, Seger formülüne giren oksitlerin özellikleri.
10 Seger hesapları Kimyasal analizi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması ve laboratuarda uygulamasının yapılması.
11 Seger hesapları Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması ve laboratuarda uygulamasının yapılması.
12 Seger hesapları Seger Formülü bilinen bir sırın reçetesinin hesaplanması ve laboratuarda uygulamasının yapılması.
13 Sır denemeleri.
14 Sır denemeleri.
15 Konu tekrarı yapılması varsa soruların cevaplanması.
16 Final Sınavı (Öğrenciler 6.hafta ve ara sınav sonrası işlenen konulardan sorumludurlar)(100 puanlık yazılı değerlendirme)
17 Final Sınavı (Öğrenciler 6.hafta ve ara sınav sonrası işlenen konulardan sorumludurlar)(100 puanlık yazılı değerlendirme)
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seramik kimyası ile ilgili bilgi ve kavramlar hakkında temel bilgi sahibi olur.
2 Kullanılan malzeme hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
3 Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimlerini tanımlayacak bilgiye sahip olur.
4 Sırların formülsel anlatımı olan seger formüllerini çözebilecek ve laboratuvarda uygulayabilecek bilgiye sahip olur.
5 Hammaddenin kimyasal özelliklerini tanıyarak, orta düzeyde becerisi kazanır.
6 Basit bir sır reçetesi hazırlayabilme becerisine sahip olur.
7 Kullanılan malzemeyi temel düzeyde tanımlayarak kulanım seçeneklerini belirler.
8 Hammaddelerin kimyasal özelliklerine göre kullanım alanı ve şeklini belirleyerek temel düzeyde üretimde kullanır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan; Seramik Teknolojisi; Literatür Yayınları:830. PETERSON Susan, PETERSON Jan (Çeviren: Sevim ÇİZER); Seramik Yapıyoruz; Karakalem Kitabevi Yayınları:3. TANIŞAN Hüseyin, METE Zeliha; Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. -ALPAUT Okyay, ATAMAN Mualla; Seramikçiler için Seramik Kimyası. -METE Zeliha; Seramik Kimyası; Tibyan Yayıncılık. -SÜRÜCÜ Ahmet, TUNCEL Mehmet v.d. ; Genel Kimya; Pegem Yayıncılık. İŞMAN Faruk; Seramik Teknolojisi; Teknik Yayınlar Serisi 1. SÜMER Güner; Seramik Sırları, AK Ofset Matbaacılık. Web siteleri: http://www.mining.org.tr/en/download/article-file/376707

Ders İle İlgili Dosyalar