Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ TOPLU İCRA II Birinci Düzey GTM 336 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Türk Halk Çalgılarının akort, tını, ses aralığı gibi ilkeleri göz önünde bulundurularak öğrencilere toplu şekilde uyum içerisinde çalma becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Türk Halk Çalgıları hakkında bilgiler ve bu çalgıları icra eden 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin, birlikte uyum içerisinde çalışma becerisinin kazandırılmasını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Bağlamada Çok Seslilik Hakkında Bilgi Verme
2 Sin Sin (iki ses) adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
3 Döngü adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
4 Çiğdem adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
5 Şarkı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
6 Kıvrık Raks adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
7 La Arpej adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Suda Balık Oynuyor adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
11 Kaytağı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
12 Daldalan adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
13 Esinti adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
14 Yağcılar Zeybeği adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
15 Acem Gızı adlı eserin ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek icra edilmesi.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Halk Çalgılarını akort, tını, ses aralıkları özellikleriyle tanıma, birlikte çalabilmeyi kavrayabilme, bu yolla müziksel duyarlılığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı, Mehmet KINIK Etütler, Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III, Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar