Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EPİGRAFİ I İkinci Düzey ST 513 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin incelenebilmesi için Arap alfabesini ve Osmanlıca'da kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerin yapısını öğreterek cami, köprü, mezar taşı vb. kültür varlıklarını çözümleyebilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin incelenebilmesi için Arap alfabesinin öğretilmesi, Osmanlıca'da kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerin yapısının öğretilmesi, cami, köprü, mezar taşı vb. kültür varlıklarını çözümleyebilme.

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanımı, Konular, İşleniş Esasları ve Kaynaklar. Osmanlıca neden gereklidir? Sanat Tarihi disiplininde nerelerde işe yarar?
2 Arap harfleri, Türkçenin yazılışında bu harflerin kullanımı ve Osmanlıcaya özgü harfler Osmanlı Türkçesinde sesli ve sessiz harflerin yazılışı.
3 Epigrafi bilimi ve İslâm epigrafyası
4 Selçuklu, Erken Osmanlı ve Osmanlı kitâbeleri
5 Kitâbelerin genel özellikleri
6 Kitâbelerde yer alan metin örnekleri
7 Çeşitli yapı kitâbesi örnekleri
8 ARA SINAV
9 Çeşitli anıt kitâbesi örnekleri
10 Kitâbelerde yer alan süsleme öğeleri
11 Kitâbelerin kaynak olarak değerlendirilmesi
12 Çevrede bulunan mimarî yapı ve anıt kitâbelerini değerlendirme
13 Çevrede bulunan mezarlık ve hazirelerde bulunan mezar kitâbelerini değerlendirme
14 Genel değerlendirme
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Epigrafi biliminin sanat tarihi alanındaki önemini açıklayabilir.
2 Çeşitli yapı kitabelerini okuyabilir.
3 Kitabelerden yola çıkarak yapıları ve eserleri tarihlendirebilir.
4 Kültürel miras ürünlerinin değerini kavrar.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 13 13
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 13 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar