Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HÜCRENİN MOLEKÜLER YAPISI Üçüncü Düzey TIM 601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Hamiyet Dönmez-Altuntaş
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders haftada 3 saat teorik olarak yürütülür.
Dersin Amacı Hücredeki moleküllerin yapı ve özelliklerini öğrencilere öğretmek.
Dersin Tanımı Hücre içindeki makromoleküllerin yapıları.

Dersin İçeriği
1 Karbohidratların yapısı, çeşitleri ve özellikleri
2 Lipitlerin yapısı, çeşitleri ve özellikleri
3 Nükleik asitlerin yapısı ve özellikleri
4 DNA yapısı ve çeşitleri
5 RNA yapısı ve çeşitleri
6 Proteinlerin yapısı ve özellikleri
7 Enzimler
8 Enzimlerin aktiviteleri ve regulasyonu; koenzimler
9 Metabolik enerji; ATP oluşumu
10 Kimyasal bağlar
11 Kimyasal reaksiyonlar
12 Karbohidrat, lipit, protein ve nükleik asit sentezi
13 Prokaryotik ve ökaryotik hücre özellikleri
14 Makale tartışması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Karbohidratların yapısı, çeşitleri ve özelliklerini öğrenmek
2 Lipitlerin yapısı, çeşitleri ve özelliklerini öğrenmek
3 Nükleik asitlerin yapısı ve özelliklerini öğrenmek
4 DNA ve RNA çeşitlerini öğrenmek
5 Proteinlerin yapısı ve özelliklerini öğrenmek
6 Enzimlerin aktiviteleri ve regulasyonunu kavramak
7 Metabolik enerji; ATP oluşumunu öğrenmek
8 Kimyasal bağlar ve kimyasal reaksiyonları kavramak
9 Karbohidrat, lipit, protein ve nükleik asit sentezini kavramak
10 Prokaryotik ve ökaryotik hücre özelliklerini öğrenmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 12 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Web sayfaları ve ilgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar