Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAVA ARACI YAPILARI-I İkinci Düzey UGMB 205 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ VEYSEL ERTURUN - ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT TAŞTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Figen Köklü
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Hava araçlarını oluşturan yapı elemanlarının tanıtılması
Dersin Tanımı Hava araçlarının gövde yapıları ve genel kavramlarının anlatılması

Dersin İçeriği
1 Uçuşa elverişlilik gereksinimleri
2 Uçağa etkiyen temel yükler
3 Uçak elemanlarına etkiyen yükler
4 Uçak yapısı genel kavramlar: Yapısal sınıflandırma
5 Emniyetli hasar, Emniyetli ömür, hasar toleransı
6 Bölge ve istasyon tanımlama
7 Sistem montaj gereklilikleri, boşaltma ve havalandırma gereklikleri; Yıldırımdan korunma ve statik elektrik boşaltımı
8 Ara Sınav
9 Yapısal parça birleştirme teknikleri; perçin, cıvata ile birleştirme, yapıştırma
10 Uçak gövde yapıları; kaplama malzemeleri ve şekilleri
11 Uçaklarda simetri kontrolleri
12 Uçak gövde yapıları; birincil yapılar, ikincil yapılar, takviyeler parçalar
13 Uçak gövde yapıları; kapılar
14 Uçak gövde yapıları; pencereler ve koltuklar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci Uçak yapılarına hangi uçuş durumlarında kritik yüklerin geldiğini tanımlar
2 Öğrenci Yapısal mukavemet için gereklilikleri ve yapısal sınıflandırmayı tanımlar. Emniyetli hasar, emniyetli ömür ve hasar töleransı kabullerini açıklar
3 Öğrenci bölge ve istasyon sistemlerini açıklayabilir
4 Öğrenci sistem montaj gereklilikleri, boşaltma ve havalandırma gereklikleri, Yıldırımdan korunma ve statik elektrik boşaltımı tanımlar
5 Öğrenci yapısal parça birleştirme teknikleri; perçin, cıvata ile birleştirme, yapıştırma, uçak simetri koşullarını tanımlar ve uygular
6 Öğrenci uçak gövde yapılarını tanımlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TTS Total Training Support Module 11.2 ve 11.3
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar