Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYATTA ÖNCÜ YAZARLAR (CUMHURİYET ÖNCESİ) İkinci Düzey TDE 665 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HÜLYA ARGUNŞAH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı Edebiyatta öncülük kavramı ve Yeni Türk edebiyatının öncü yazarlarını tanıtmak, öncü yazarların görüşlerinin ve eserlerinin edebiyattaki yolculuğunu takip etmek.
Dersin Tanımı Türk Edebiyatında görüşleri, eserleri ile öncü olan sanatçılar üzerinde çalışmalar yaparak edebiyattaki iz düşümlerini belirlemek.

Dersin İçeriği
1 Edebiyatta öncü olma kavramı üzerinde düşünceler ve tartışmalar
2 Tanzimat sonrasında gelişen Türk edebiyatının türleri, temaları, anlatma problemleri gibi konular üzerinde teklifler, örnekler üzerinde çalışmalar
3 Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1860-1876), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
4 Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1876-1896), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
5 Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1896-1911), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
6 Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1911-1923), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
7 Ara sınavı
8 Ders bundan sonra 1860-1923 aralığında öncü tanımlamasına uygun bir sanatçının seçimi, hakkında geniş bir bibliyografyanın oluşturulması, biyografisinin paylaşılması ve eserleri üzerinde çalışmalarla devam edecektir. (Ömer Seyfettin)
9 Ömer Seyfettin biyografisi ve bibliyografyası oluşturma
10 Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Kimlik inşası)
11 Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Makale türü)
12 Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Yeni Lisan-Yeni İnsan)
13 Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Şiir türü)
14 Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Hikâye türü)
15 -Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Edebiyatta öncülük kavramı ve etrafında düşünceleri öğrenme
2 Yeni Türk edebiyatının meseleleri hakkında fikir sahibi olma
3 Yeni Türk edebiyatında öncülerin etkileri ve yol açıcı rolleri hakkında fikir sahibi olma
4 Yeni Türk edebiyatının (1860-1923 arası)tür, tema, anlatım problemleri vb. konularda bilgi sahibi olma
5 Bu problemlerin çözümü konusunda öneriler ve bunların edebiyattaki (1860-1923)serüveni hakkında bilgi sahibi olma
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnci Enginün, Tanzimattan Cumhuriyet''e Yeni Türk Edebiyatı, Dergâh Yay.Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 1, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999 (Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.). Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 2, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999 (Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.). Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 3, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999 (Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.). Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 4, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999 (Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.). Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri 5, Şiirler, Mensur Şiirler, Fıkralar, Hatıralar, Mektuplar, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 2000.Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Makaleler 1, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 2001. Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Makaleler 2, Tercümeler, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 2001.Ömer Seyfettin – Bütün Hikâyeleri, haz. N. Hikmet Polat, YKY., İstanbul, 2011. Şair Ömer Seyfettin Bütün Şiirleriyle, haz. N. Hikmet Polat, TDK., Ankara, 2014. Ömer Seyfettin Bütün Nesirleri (Fıkralar, Makaleler, Mektuplar ve Çeviriler), haz. N. Hikmet Polat, TDK., Ankara, 2016.
Yardımcı Kaynaklar Abdullah Şengül, Ömer Seyfettin ve Millî Kültür, Gönen, 2011.Hülya Argunşah, Ömer Seyfettin’in Hikâyelerinde İnsan, Bilge Yay., Ankara, 2003.Ömer Seyfettin’i Yeniden Okumak, Ölümünün 85. Yılında Ömer Seyfettin’i Anma Toplantısı Bildiriler, haz. Hülya Argunşah -Ayşe Demir, Erciyes Üniv. Yay., Kayseri, 2006.“Ben Gönen’de Doğdum”, Ömer Seyfeddin ve Eserleri Semp. Bildirileri, Gönen, 1997. Bir Dünya Yazarı Ömer Seyfettin Semp. Bildirileri, İstanbul B. B. Yay., İstanbul, 2011. Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, Marmara Üniv. Yay., İstanbul, 1984. Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfettin, TTK., Ankara, 1985.

Ders İle İlgili Dosyalar